انفجار در پالایشگاه نفت چین

به گزارش اسلیم فا، سازمان های محلی در شرق چین اعلام کردند که عصر یکشنبه (به وقت محلی) یک پالایشگاه نفت در این منطقه از کشور دچار آتش سوزی شده و سپس انفجاری در آن اتفاق افتاده است.

انفجار در پالایشگاه نفت چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی در پالایشگاه نفت در شهر نن جینگ در استان جیانگ سو اتفاق افتاده و به دنبال آن دود سیاهی فضای منطقه را پر نموده است.

مسئولان می گویند در این حادثه که حوالی ساعت 14 (به وقت محلی) رخ داد هیچکس زخمی نشده و خطری محیط زیست را تهدید نمی کند.

با این وصف رادیو جیانگ سو در گزارشی آورده است: بوی تند و زننده ناشی از دود سیاهی که به فضا بلند شده مشام انسان را آزار می دهد.

انفجار و آتش سوزی در ناحیه چی شیا استان اتفاق افتاده که اصولا محل فراوریات پتروشیمی است و کارخانه های پتروشیمی مالکیت آنجا را در اختیار دارند.

تصاویر و عکس هایی که در تارنماهای چینی منتشر شده است دود سیاهی را نشان می دهد که فضا را آکنده نموده و شاهدان می گویند صدای دو انفجار مهیب را شنیده اند.

در این پالایشگاه نفت، مواد شیمیایی و پتروشیمی نیز فراوری می گردد و در سال 2008 مردم منطقه هشدار داده بودند که وضعیت امنیتی این پالایشگاه نگران کننده است و هر آن احتمال بروز حادثه در آن وجود دارد.

از سوی دیگر در این منطقه که پالایشگاه و کارخانه های پتروشیمی قرار دارند بیش از 10 دانشگاه، دانشکده و مکان آموزشی ویژه دانشجویان وجود دارد که سلامت آنها را به مخاطره می اندازد.

آمار نشان می دهد که در امسال میلادی در چین بیش از 230 حادثه در کارخانه های فراوری مواد شیمیایی و پالایشگاه ها اتفاق افتاده که جان 1 99 نفر را گرفته و بیش از 400 نفر را زخمی نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 511

به "انفجار در پالایشگاه نفت چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در پالایشگاه نفت چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید