بازار داغ بازداشتها در اعتراضات حامیان و مخالفان ترامپ

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران : رسانه های آمریکایی از بازداشت حداقل 33 نفر در جریان اعتراضات حامیان و مخالفان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخر هفته در واشنگتن دی سی پایتخت ایالات متحده خبر داده اند.

بازار داغ بازداشتها در اعتراضات حامیان و مخالفان ترامپ

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، به گفته مقامات پلیس واشنگتن، دلایل عمده این بازداشتها حمل سلاح مرگبار، حمله به نیروهای پلیس و اتهاماتی نظیر حمل سلاحهای غیرقانونی بوده است.

براساس گزارش شبکه WJLA، حداقل 8 افسر پلیس در جریان اعتراضات و درگیریهای شنبه و یک شنبه در واشنگتن مجروح شده اند.

وقوع درگیری میان حامیان و مخالفان ترامپ و همچنین پلیس با معترضان در پی لشکرکشیهای خیابانی حامیان ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 طی روزهای شنبه و یک شنبه، پایتخت آمریکا را ناآرام نموده بود. شنبه عصر و یک شنبه صبح به وقت محلی هزاران نفر از معترضان که خواهان ابطال نتایج شمارش آرا هستند به خیابانهای پایتخت آمریکا آمده بودند که به زد و خورد و آشوب کشید شد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، عصر شنبه درگیری های خشنی بین طرفداران و مخالفان ترامپ در میدان عظیم بی اِل اِم در واشنگتن اتفاق افتاده بود.

بر این اساس، تظاهرات کنندگان دو طرف، به سمت یکدیگر بمب های دودزا، گاز اشک آور و اشیاء خطرناک پرتاب نموده و نیروهای پلیس در این بین کوشش می کردند تا آنها را از هم جدا نگاه دارند.

روزنامه نیویورک تایمز هم روز یک شنبه گزارش داد که در این درگیریها حداقل 4 نفر بر اثر ضربات چاقو مجروح شده اند.

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا حین عزیمت برای دیدن مسابقه فوتبال آمریکایی در آموزشگاه ارتش، با بالگرد از تجمع طرفداران خود در واشنگتن بازدید نموده بود. منتقدان این اقدامات ترامپ را تحریک حامیان خود برای اعتراضات خیابانی خوانده اند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گردید. برآوردهای رسانه های آمریکا حاکی است جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد اما ترامپ تا به امروز از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید نموده است که بایدن با تقلب بعنوان پیروز این فرایند معرفی شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1451

به "بازار داغ بازداشتها در اعتراضات حامیان و مخالفان ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار داغ بازداشتها در اعتراضات حامیان و مخالفان ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید