بازگشت آمریکا به غرب وحشی؛ ترامپ هند را نیز تهدید به انتقام کرد

به گزارش اسلیم فا، در پی مخالفت هند با صادرات داروی ضد مالاریا که محتمل است در مقابله با کرونا نیز تاثیرگذار باشد، ترامپ تهدید دهلی نو را شروع کرد.

بازگشت آمریکا به غرب وحشی؛ ترامپ هند را نیز تهدید به انتقام کرد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از هندوستان تایمز، به دنبال مخالفت وزارت بازرگانی هند با صادرات هر نوع دارو به خارج از کشور آمریکا رسما شریک منطقه ای خود را تهدید کرد.

ترامپ که اینک در بحران کرونا گرفتار شده و کشورش بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس را در اختیار دارد تصمیم داشت از هند برای درمان این بیماری یاری بگیرد.

دولت دهلی نو اعلام نموده بود: یک داروی ضد مالاریا در اختیار دارد که احتمالا برای درمان کرونا نیز می تواند موثر باشد به دنبال این ادعای اثبات نشده حداقل 30 کشور دنیا خواهان خرید این دارو شدند.

از آنجا که هند خود با جمعیتی انبوه روبرو است و حداقل 4 هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند وزارت بازرگانی هند اعلام نمود: تا اطلاع ثانوی هیچ دارویی به خارج از کشور صادر نخواهد شد زیرا احتیاج داخلی هند به وسیله فراوری این داروها تامین نمی گردد.

موضع گیری دولت هند که عملا آب پاکی را روی دست ترامپ ریخته بود با واکنش عجیب رئیس جمهور آمریکا روبرو شد و او رسما دولت دهلی نو را به انتقام دریافت تهدید کرد.

علی رغم اینکه هند و آمریکا شرکای منطقه ای هستند و کوشش می نمایند تا باعث ضعیف شدن اتحاد چین و پاکستان شوند ولی رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام نمود: محدودیت های مختلفی را برای دولت دهلی نو در نظر خواهد گرفت که بخشی از آنها محدودیت های تجاری خواهد بود.

ترامپ تاکید نمود: ما مدت ها است به این مساله فکر می کنیم که چرا برنامه روشنی در قبال روابط تجاری با هند نداریم و چرا نارضایتی های طولانی مدت ما رفع نمی گردد.

وی گفت: هنوز هیچ چیزی روشن نیست و نخست وزیر هند جواب مشخصی نداده است ولی توقع داریم که آنچه مورد نظر ما است انجام گردد.

ترامپ گفت: من بیانیه صادر شده مبنی بر ممنوعیت صادرات دارو توسط هند را شنیدم و به وضوح می گویم این بیانیه را دوست نداشتم! با این حال نشنیدم که این حرفها را نخست وزیر هند گفته باشد. ما روز گذشته صحبتهای خوبی با هم داشتیم و امیدوارم او این واقعیت را درک کند که ما به این داروها احتیاج داریم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر واقعا این تصمیم هند باشد ما نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و تصمیمات خود را خواهیم گرفت.

این در حالی است که حتی خود دولت هند نیز اطمینانی از کارا بودن داروی ضد مالاریا در درمان و یا کنترل کرونا ندارد و با مسائل مختلفی روبرو است.

هند نیز مانند دیگر کشورها در کوشش است به وسیله قرنطینه خانگی مانع شیوع گسترده بیماری کرونا گردد و به همین دلیل با ترددهای غیر ضروری مقابله می نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 986

به "بازگشت آمریکا به غرب وحشی؛ ترامپ هند را نیز تهدید به انتقام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت آمریکا به غرب وحشی؛ ترامپ هند را نیز تهدید به انتقام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید