برف و باران هم حریف آلودگی هوای تهران نشد

به گزارش اسلیم فا، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (28 آذرماه) هوای تهران در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته که ناشی از عدم وزش باد موثر، سکون جو و انباشت آلاینده ها است.

برف و باران هم حریف آلودگی هوای تهران نشد

به گزارش ایسنا، براساس پیش بینی های اجرا شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه روز یکشنبه (28 آذرماه) با شروع تردد خودرو ها بر غلظت ذرات معلق افزوده می گردد و با توجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود. این شرایط جوی تا اواخر وقت یکشنبه (28 آذرماه) ادامه خواهد داشت و همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش می یابد که به تبع آن برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بیشتر منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (29 آذرماه) تا حدودی سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد، اگرچه با افزایش تردد خودرو ها غلظت ذرات معلق افزایش خواهد یافت. با کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده ها محدود خواهد شد.

با رشد ناپایداری جوی تا اواخر وقت دوشنبه (29 آذرماه) و احتمال وقوع رگبار پراکنده، غلظت ذرات معلق کاهش خواهد یافت و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها پیش بینی می گردد.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 99 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 107 و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2050

به "برف و باران هم حریف آلودگی هوای تهران نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و باران هم حریف آلودگی هوای تهران نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید