به کارگیری ایده های نو در صنعت بیمه

به گزارش اسلیم فا، شیوع ویروس کرونا در حالی بیشتر کشورها را با بحران روبرو نموده که در ایران با تداوم این بیماری و اجرای طرح های پیشگیرانه قطع زنجیره شیوع، تاثیر این پدیده بر بخش های مختلف، به ویژه بخش مالی بیش از پیش نمایان شده است...

به کارگیری ایده های نو در صنعت بیمه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روزنامه جهانی اقتصاد؛ شیوع ویروس کرونا در حالی بیشتر کشورها را با بحران روبرو نموده که در ایران با تداوم این بیماری و اجرای طرح های پیشگیرانه قطع زنجیره شیوع، تاثیر این پدیده بر بخش های مختلف، به ویژه بخش مالی بیش از پیش نمایان شده است. آن طور که فعالان صنعت بیمه می گویند، در شرایط فعلی حاکم بر اثر شیوع ویروس کرونا، یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با اثرات منفی شیوع این ویروس بر صنعت بیمه، ارتقای فروش الکترونیکی و دیجیتالی بیمه نامه ها و همزمان حرکت به سمت نوآوری در خدمات و محصولات بیمه ای است که می تواند مانع از کاهش فروش بیمه نامه ها در صنعت بیمه و حتی ایجاد جذابیت برای فروش بیشتر محصولات بیمه ای گردد.

یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون تاکید نمود که بروز پدیده کرونا باعث شده تا تعاریف جدیدی از مفاهیم بنیادی بیمه در جهان اتفاق بیفتد که این موضوع همزمان با ورود فناوری های جدید و خدمات نوآورانه می تواند یک تغییر عظیم در صنعت بیمه به شمار آید.

به گفته مظلومی، ما در حال حاضر با مفهوم جدیدی در صنعت بیمه روبرو هستیم که از آن با عنوان بیمه های پارامتریک یاد می گردد. موضوعی که شاید تا الان در ایران خیلی مورد توجه قرار نگرفته، اما با بروز کرونا، این ضرورت احساس شده است که بیمه های پارامتریک به عنوان یک گزینه مناسب برای پوشش خسارت ناشی از ریسک هایی همچون کرونا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به همین دلیل به بیمه نامه توقف کسب وکار بیمه تعاون اشاره نمود و گفت: این بیمه نامه که برای اولین بار در صنعت بیمه کشور ایجاد شده است، بر مبنای بیمه های پارامتریک صادر شده است که در همین مدت کوتاه هم توانسته از اقبال خوبی برخوردار گردد و اثرات مثبتی در حوزه کسب وکارها در شرایط کرونا داشته باشد.

مدیرعامل بیمه تعاون معتقد است: کرونا ضمن چالش ها و مسائل زیادی که با خود همراه کرد، اما سبب شد بسیاری از بخش ها ازجمله صنعت بیمه متناسب با شرایط جدید برنامه ریزی نمایند و دست به تغییراتی در محصولات و حتی مفاهیم بنیادی بیمه گری بزنند. مظلومی تاکید نمود: بی تردید در فضای رقابتی که در صنعت بیمه وجود دارد، اگر شرکت های بیمه ای به سمت ایجاد نوآوری و ارائه خدمات و محصولات جدید حرکت ننمایند از قافله رقابت عقب می مانند. شرکت های بیمه باید در چرخه نوآوری قرار گیرند و مجبور هستند که خودشان را با این شرایط وفق دهند.

مظلومی بیمه نامه توقف کسب وکار را یک محصول جدید در صنعت بیمه که متناسب با احتیاج فعلی جامعه ایجاد شده است مطرح کرد و گفت: یکی از ریسک های مهمی که همیشه بسیاری از کسب وکارها مالی با آن روبرو بوده اند، تعطیلی کسب وکارها به دلیل پاندمی بوده است و در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا این ریسک به شدت پررنگ شد.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون توضیح داد: پس از شیوع کرونا و توقف کسب وکارها، افراد زیادی از این بابت دارای معضلاتی شدند که با آنالیز هایی که در این زمینه انجام دادیم، توانستیم بیمه نامه توقف کسب وکارها ناشی از اپیدمی را طراحی و رونمایی کنیم. به گفته وی از آنجا که چنین بیمه نامه هایی می توانند بخشی از نگرانی و دغدغه افراد را در زمان بروز چنین بحران هایی کاهش دهند، بنابراین لازم است که شرکت های بیمه نیز با طراحی و ارائه محصولات جدید بیمه ای، یاری نمایند که آرامش بیشتری در جامعه و بخش های مختلف حاکم گردد. به گفته مظلومی، البته در این مدت، شرکت های بیمه توانستند با تغییراتی که در ارائه خدماتشان ایجاد کردند، پاسخگویی مناسبی به احتیاج افراد جامعه داشته باشند که بی تردید اگر این نگرش تداوم یابد و در راستای کیفی سازی محصولات بیمه ای گام های عظیم تری برداشته گردد می توان امیدوار بود هم صنعت بیمه از رشد مناسبی برخوردار باشد هم با پوشش ریسک های موجود، یک آرامش و اطمینانی در جامعه به وجود آید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1411

به "به کارگیری ایده های نو در صنعت بیمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کارگیری ایده های نو در صنعت بیمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید