بی احساسی، از نشانه های اولیه زوال عقل

به گزارش اسلیم فا، محققین با در نظر دریافت سایر عوامل مانند سن و قدرت شناختی دریافتند که بی احساسی موجب افزایش خطر ابتلا به زوال عقلی در افراد مورد آنالیز می گردد حال آن که افسردگی چنین اثری ندارد.

بی احساسی، از نشانه های اولیه زوال عقل

بی احساسی موجب افزایش خطر ابتلا به زوال عقلی در افراد مورد آنالیز می گردد حال آن که افسردگی چنین اثری ندارد

پژوهشگران به دنبال یک سال مطالعه شرایط افرادی در انگلستان و هلند گفته اند شاید بی علاقگی- و نه افسردگی- از علایم اولیه زوال عقل باشد. طبق این آنالیز که به سرپرستی دانشگاه کمبریج انجام گرفته، افسردگی در سن کهولت ممکن است با زوال عقل ارتباط داشته باشد، زیرا آزمایش های افسردگی می تواند تا حدی به تشخیص میزان بی احساسی در فرد یاری کند.

در این پژوهش که طی چندین سال اجرا شده 450 نفر از افراد مبتلا به بیماری عروق ریزِ مغزی (اس وی دی) در بیمارستان های لندن و شهر نیمِیخِن هلند مورد آنالیز قرار دریافتد.

اس وی دی که یک سوم سالمندان دچار آن می شوند رایج ترین علت زوال عقلی رگ زاد (vascular dementia) است که به علت کاهش جریان خون ورودی به مغز رخ می دهد. محققین با در نظر دریافت سایر عوامل مانند سن و قدرت شناختی دریافتند که بی احساسی موجب افزایش خطر ابتلا به زوال عقلی در افراد مورد آنالیز می گردد حال آن که افسردگی چنین اثری ندارد.

جاناتان تِی از گروه علوم بالینی اعصاب دانشگاه کمبریج و نویسنده اصلی این مقاله گفت: در خصوص رابطه بین زوال عقل و افسردگی در اواخر عمر تحقیقات متعارض زیادی انجام گرفته است. با معیار های معمول بالینی نمی توان بین افسردگی و بی احساسی تمایز قایل شد و پژوهش ما نشان می دهد شاید همین یکی از علت های وجود این رابطه این باشد.

تِی اضافه نمود شاید با پایشگری علایم بی احساسی بتوان خطر ابتلا به زوال عقل را ارزیابی کرد و علایم آن را تشخیص داد.20 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق در بریتانیا مبتلا به بی احساسی بودند و این شاخص برای هلند فقط 11 درصد است. گمان می رود تفاوت بین این دو شاخص ناشی از شدت بیشتر اس وی دی در شرکت کنندگان بریتانیایی باشد.

به گزارش دانشگاه کمبریج، این آنالیز که در مجله عصب شناسی جراحی اعصاب و روان پزشکی منتشر شد، اولین مطالعه در نوع خود است که بر روی بیماران مبتلا به اس وی دی انجام می گیرد.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1191

به "بی احساسی، از نشانه های اولیه زوال عقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی احساسی، از نشانه های اولیه زوال عقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید