تشکل های دانش آموزی نماد عینی تربیت چندساحتی هستند

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری خبرنگاران- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: تشکل های دانش آموزی نماد عینی تربیت چندساحتی هستند .

تشکل های دانش آموزی نماد عینی تربیت چندساحتی هستند

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درساری،محمد شعبانی در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان فعالیت های تشکیلاتی را فعالیت هایی ماندگار دانسته و اظهار کرد: این فعالیت ها از آنجایی که علایق و سلایق دانش آموزان را نشانه می فرایند و به جهت کاربردهایی که دارند فعالیت هایی ماندگار و فوق العاده هستند که اگر بخواهیم به تربیت ماندگار برسیم باید فعالیت های تشکیلاتی را جدی بگیریم .

وی تشکل ها را تجمع گروهی هدف گرا برشمرده و اضافه کرد: دانش آموزان برای اینکه معضلی اجتماعی و مسئله ای را در سطح جامعه خودشان حل کنند از تشکیلات استفاده می کنند و از مشارکت در فعالیت ها حس خوبی دریافت می کنند.ما بسیاری از فعالیت های سیاسی و اجتماعی را مدیون تشکیلات دانش آموزی و حضور آنان هستیم .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تشکل ها نماد عینی تربیت چند ساحتی هستند، گفت: بهترین عرصه برای بروز و ظهور قدرت بچه ها، تشکل های دانش آموزی است .

شعبانی یکی از منظم ترین، پیگیرترین و فعال ترین تشکل های دانش آموزی را سازمان دانش آموزی استان برشمرد و شرح داد: سازمان دانش آموزی در چند بخش فعالیت می کند از جمله پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا که تشکل هایی بسیار استثنایی هستند .

وی مجلس دانش آموزی و شورای دانش آموزی را یکی از مترقی ترین بخش های آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: شوراهای دانش آموزی عرصه ای دموکراتیک برای انتخاب گری و اتخاذ تصمیمات درست است. در سطح استان قریب به 30 هزار نفر منتخب شورای دانش آموزی داریم که برای بسیاری از تصمیم گیری ها در خصوص تغییر نگرش و رویکرد بسیار موثر هستند .

این مقام مسئول خبرگزاری پانا در عرصه دانش آموزی را یکی از استثنایی ترین فعالیتهای تشکل محور در سازمان دانش آموزی برشمرد و گفت: 270 دانش آموز در حال آموزش دیدن برای خبرنگاری در خبرگزاری پانا هستند. مقرر شد تا در دهه فجر یک کار مشترک بین خبرگزاری پانا و روابط عمومی آموزش و پرورش استان رقم بخورد و گزارشهای فعالیتهای دهه فجر را از طریق خبرنگاران پانا به صورت مدرسه به مدرسه داشته باشیم .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2062

به "تشکل های دانش آموزی نماد عینی تربیت چندساحتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکل های دانش آموزی نماد عینی تربیت چندساحتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید