جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن برای یک فیلم ایرانی

به گزارش اسلیم فا، شصت و سومین جشنواره فیلم لندن به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی بریتانیا شامگاه شنبه انتها یافت و جایزه بهترین فیلم کوتاه به گسل از ایران رسید.

جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن برای یک فیلم ایرانی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، فیلم 15 دقیقه ای گسل به کارگردانی سهیل امیرشریفی که با نام انگلیسی Fault Line در جشنواره لندن BFI شرکت نموده بود، داستان دختری به نام نهال را روایت می نماید که در راه رسیدن به مدرسه کاری اشتباه انجام داده است. او که با این کار برای خود و دیگران مشکل ایجاد نموده، تصمیم می گیرد با یک صحنه سازی در مدرسه خطای صبح را بپوشاند.

فیلمنامه گسل را امیرشریفی با همکاری آزاده شاهمیری نوشته و باران احصایی، خورشید چراغی پور، ماهور میرزانژاد، سیامک احصایی، آزاده شاهمیری، پانیز برزعلی، باران چراغی پور و تبسم جمال پور در آن بازی نموده اند. این فیلم نخستین بار در چهل و یکمین جشنواره کلرمون فران فرانسه به نمایش درآمد و سال گذشته در بخش فیلم های کوتاه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. امیرشریفی فیلم های کوتاه غسالخانه و دیدن را هم در کارنامه دارد.

در بخش مسابقه رسمی جشنواره لندن 2019 مونوس به کارگردانی آلخاندرو لاندس جایزه بهترین فیلم را برد. این فیلم نماینده کلمبیا در بخش اسکار بهترین فیلم بلند است. آتلانتیک به کارگردانی ماتی دیوپ هم که نماینده سنگال در اسکار نود و دوم است، در بخش مسابقه فیلم های اول جایزه ساترلند بدیع ترین و خلاق ترین فیلم را به دست آورد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 464

به "جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن برای یک فیلم ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره لندن برای یک فیلم ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید