جنگ تمام عیار تجاری آمریکا و چین: ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از آمریکا

به گزارش اسلیم فا، فارس نوشت: در پی تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد برتر دنیا، چین واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف می نماید.

جنگ تمام عیار تجاری آمریکا و چین: ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از آمریکا

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

وزارت بازرگانی چین روز دوشنبه اطلاع داد که پکن بر تمامی محصولات کشاورزی آمریکایی که از سوم اوت (12 خرداد) وارد این کشور شده اند تعرفه در نظر خواهد گرفت.

به گزارش رویترز، در پی این تصمیم وزارت بازرگانی چین، شرکت های این کشور نیز خرید محصولات کشاورزی فراوری شده در آمریکا را متوقف کردند.

این بیانیه وزارت چین در حالی صادر می گردد که گزارش هایی از سوی رسانه های چینی از جمله شینهوا درباره اعمال تعرفه های جدید بر محصولات کشاورزی آمریکا منتشر شده است.

پیشتر نیز شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در پی تشدید تنش های تجاری با آمریکا، پکن از شرکت های دولتی خواسته تا واردات محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف نمایند.

پنجشنبه گذشته و یک روز پس از آنکه مذاکرات دو اقتصاد بزرگ دنیا در شانگهای با شکست روبرو شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که از روز اول سپتامبر (10 شهریور) بر روی 300 میلیارد دلار کالای چینی تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد نمود.

این در حالی است که امروز ترامپ در پیامی در توئیتر با انتقاد از سیاست های مالی چین گفت: پکن همیشه با دستکاری ارزش ارز خود به دنبال ربودن تجارت و کارخانه های ما و آسیب رساندن به فرصت های شغلی بوده و باعث بی ارزش شدن ارزش دستمزد کارگران و آسیب رساندن به بهای فراوری کشاورزان بوده است اما این اتفاق دیگر نمی افتد. (جزئیات بیشتر)

23231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 286

به "جنگ تمام عیار تجاری آمریکا و چین: ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تمام عیار تجاری آمریکا و چین: ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید