کارگروه ویژه همکاریهای ایران و چین در فناوری اطلاعات تشکیل می گردد

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز با میائو وِی وزیر صنعت و فناوری جمهوری خلق چین در پکن دیدار و تبادل نظر کرد.

کارگروه ویژه همکاریهای ایران و چین در فناوری اطلاعات تشکیل می گردد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

در این دیدار وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین با ذکر سابقه روابط محبت آمیز ایران و چین، به گفتگوهای مثبت و سازنده اخیر میان رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای در بیشکک اشاره نمود و گفت: همانطور که رئیس جمهور چین اعلام نموده، عزم پکن برای حفظ و توسعه روابط راهبردی دو کشور استوار است.

به گفته میائو وِی، هر دو کشور ایران و چین با فشارهای آمریکا روبرو هستند اما استکبار و تحریم های یکجانبه چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه مالی در دنیای امروز پذیرفتنی نیست و قطعاً با شکست روبرو می گردد.

محمدجواد آذری جهرمی نیز در این دیدار با اشاره به چند هزار سال روابط تاریخی ایران و چین گفت: علاوه بر سابقه دوستی تاریخی، در دوره اخیر اشتراکات سیاسی نیز ایران و چین را به یکدیگر نزدیک ساخته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با ابراز خرسندی از شرکت در اجلاس تابستانه مجمع جهانی اقتصاد در دالیان، سخنان نخست وزیر چین در این اجلاس در خصوص روند اصلاحات مالی در چین را حائز اهمیت دانست و گفت: این سیاست ها روش هوشمندانه ای برای مقابله چین با تحریم های آمریکا است.

آذری جهرمی با اشاره به سخنان وزیر چین در خصوص فشارهای آمریکا علیه شرکت های بزرگ چینی حوزه فناوری اطلاعات همچون ZTE و هوآوی، گفت: ما متوجه دلیل فشارهای آمریکا بر چین هستیم؛ بدیهی است که آمریکا که از دستیابی چین به فناوری های پیشرفته ای که در گذشته انحصار آنها را در دست داشت، به شدت ناخرسند است.

وی اضافه نمود: آمریکا استعمارگری نوینی را در حوزه فناوری اطلاعات در دوره انقلاب صنعتی چهارم شروع نموده و در کوشش است تا انحصار فناوری های استراتژیک نوظهور همچون هوش مصنوعی را در اختیار خود داشته باشد.

وزیر ارتباطات توضیح داد: ما با تهدیدات مشترکی روبرو هستیم بنابراین راهکار های مشترکی را باید به وجود آوریم.

در ادامه وزرای فناوری اطلاعات دو کشور ظرفیت ها و زمینه های همکاری های دو کشور را مورد بحث و آنالیز قرار دادند و مقرر شد در اسرع وقت کارگروه ویژه ای ذیل کمیسیون مشترک مالی دو کشور برای پیگیری همکاری های ایران و چین در حوزه ICT تشکیل گردد. وزیر صنعت چین همچنین خاطرنشان کرد که هیئت ویژه ای را از طرف آن وزارتخانه برای شرکت در نمایشگاه الکامپ به ایران اعزام می نماید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شرکت در اجلاس تابستانه مجمع جهانی اقتصاد به دالیان چین رفته است.

وی روز گذشته به منظور دیدارهای دوجانبه با مقامات دولت چین و بعضی اعضای سازمان های بین المللی وارد پکن شد و ملاقات امروز نخستین دیدار وزرای ارتباطات دو کشور در طول سه سال گذشته بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 262

به "کارگروه ویژه همکاریهای ایران و چین در فناوری اطلاعات تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگروه ویژه همکاریهای ایران و چین در فناوری اطلاعات تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید