جنگ دولت ایتالیا با لغات انگلیسی، احتمال جریمه تا 100 هزار یورو

به گزارش اسلیم فا، استفاده از زبان انگلیسی در اسناد رسمی، از جمله نام های اختصاری و نام نقش های شغلی در شرکت های فعال در کشور را ممنوع می نماید.

جنگ دولت ایتالیا با لغات انگلیسی، احتمال جریمه تا 100 هزار یورو

بر اساس پیش نویس قانون جدیدی که حزب برادران ایتالیا به رهبری جورجیا ملونی، نخست وزیر این کشور معرفی نموده است، ایتالیایی هایی که از لغات انگلیسی و سایر کلمات خارجی در ارتباطات رسمی استفاده نمایند ممکن است با جریمه ای تا 100 هزار یورو روبه رو شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سی. ان .ان، فابیو رامپلی، یکی از اعضای نمایندگان مجلس، این قانون را معرفی کرد که مورد حمایت نخست وزیر است. در حالی که این قانون شامل همه زبان های خارجی می گردد، اما به ویژه آنگلومانیا یا استفاده از کلمات انگلیسی را مورد توجه قرار می دهد که پیش نویس قانون بیان می نماید که زبان ایتالیایی را تحقیر و تضعیف می نماید و اضافه می نماید که بدتر از آن این است که بریتانیا دیگر بخشی از اتحادیه اروپا نیست.

پیش نویس این لایحه که هنوز به بحث مجلسی نرسیده است، هرکسی را که در مدیریت دولتی دارای مقامی است ملزم می نماید که دانش کتبی و شفاهی و تسلط بر زبان ایتالیایی داشته باشد. بعلاوه استفاده از زبان انگلیسی در اسناد رسمی، از جمله نام های اختصاری و نام نقش های شغلی در شرکت های فعال در کشور را ممنوع می نماید.

بر اساس پیش نویس این قانون که سی ان ان مشاهده نموده است، نهادهای خارجی باید تمامی مقررات داخلی و قراردادهای کاری را به زبان ایتالیایی داشته باشند. در پیش نویس لایحه آمده است: این فقط یک موضوع مد نیست، زیرا مدها می گذرند، اما آنگلومانیا پیامدهایی برای کل جامعه دارد.

ماده اول این قانون می گوید حتی در دفاتری که با خارجی های غیر ایتالیایی زبان سروکار دارند، ایتالیایی باید زبان اصلی مورد استفاده باشد. ماده دوم زبان ایتالیایی را برای ترویج و استفاده از کالاها و خدمات عمومی در قلمرو ملی اجباری می نماید. عدم انجام این کار می تواند جریمه هایی بین 5000 تا 100000 یورو به همراه داشته باشد.

طبق قانون پیشنهادی، وزارت فرهنگ کمیته ای تشکیل خواهد داد که وظایف آن شامل استفاده صحیح از زبان ایتالیایی و تلفظ آن در مدارس، رسانه ها، بازرگانی و تبلیغات است.

اقدام برای حفاظت از زبان ایتالیایی به کوشش های موجود به وسیله دولت برای محافظت از غذاهای این کشور اضافه می گردد.

وزارت بهداشت ایتالیا به علت فقدان مطالعات علمی در خصوص اثرات مواد غذایی مصنوعی و بعلاوه برای محافظت از میراث ملت و کشاورزی ما بر اساس رژیم غذایی مدیترانه ای، قوانینی را برای ممنوعیت غذاهای مصنوعی یا سلولی معرفی نموده است.

هفته گذشته، وزرای فرهنگ و کشاورزی ایتالیا رسما غذاهای ایتالیایی را به عنوان نامزد ثبت میراث جهانی یونسکو پیشنهاد کردند که در دسامبر 2025 درباره آن تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 فروردین 1402 بروزرسانی: 13 فروردین 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2295

به "جنگ دولت ایتالیا با لغات انگلیسی، احتمال جریمه تا 100 هزار یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ دولت ایتالیا با لغات انگلیسی، احتمال جریمه تا 100 هزار یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید