حوادث ویژه 728 مصدوم برجای گذاشت

به گزارش اسلیم فا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: طی هفته گذشته (از 27 فروردین تا سوم اردیبهشت) در مجموع 350 حادثه ویژه پرتلفات در سامانه مرکز هدایت عملیات و بحران (EOC) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شد که در پی این حوادث 728 نفر مصدوم شدند.

حوادث ویژه 728 مصدوم برجای گذاشت

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، مجتبی خالدی روز شنبه در مصاحبه با ایرنا با اعلام این مطلب اضافه کرد: از مجموع حوادث ویژه ثبت شده طی هفته گذشته 91 مورد مربوط به حوادث ترافیکی و 259 مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی بوده است.

وی توضیح داد: در هفته ای که گذشت با تلاش تکنسین های اورژانس، 651 نفر از مصدومان و بیماران توسط اورژانس به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل و 77 نفر دیگر نیز از سوی تکنسین های اورژانس 115 در محل درمان سرپایی شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از هموطنان خواست در صورت مواجهه با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس 115 تماس بگیرند.

خالدی اضافه کرد: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می توانند در مواردی همچون اورژانس های اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند.

حوادث ویژه حوادثی هستند که بیشتر از پنج مصدوم یا دو فوتی داشته باشند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت های پزشکی در هنگام بروز بیماری های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1678

به "حوادث ویژه 728 مصدوم برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوادث ویژه 728 مصدوم برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید