خبرنگاران وزیر خارجه سوییس از طرح راهبردی در خاورمیانه و شمال آفریقا اطلاع داد

به گزارش اسلیم فا، بغداد - خبرنگاران - وزیر امور خارجه سوییس در نشست مطبوعاتی با همتای عراقی خود گفت که دولت متبوعش طرحی برای آسیای غربی داشته و همچنین از اصلاحات در عراق حمایت می نماید.

خبرنگاران وزیر خارجه سوییس از طرح راهبردی در خاورمیانه و شمال آفریقا اطلاع داد

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران ایگنازیو کاسیس شنبه شب پس از دیدارش با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق طی یک نشست مطبوعاتی در بغداد بدون اشاره به جزییات اصلاحات مورد نظرش گفت که سوییس از فرایند اصلاحات در عراق حمایت می نماید.

کاسیس که در تشریح مذاکراتش با همتای عراقی سخن می گفت؛ با تأکید بر کوشش برای ایجاد روابط صحیح با هدف بازگرداندن ثبات به منطقه گفت: من با همان اهدافی که از ثبات حمایت می نمایند سفری را به لبنان و اردن انجام خواهم داد.

وی همچنین گفت: اولین سفر من به عراق آخرین سفرم نخواهد بود.

آخرین سفر یک وزیر خارجه از سوییس به عراق مربوط به بیش از 40 سال قبل در سال 1979 میلادی است.

کاسیس در ادامه سخنانش گفت دولت سوییس طرحی استراتژیک برای خاورمیانه و شمال آفریقا دارد که در بازه زمانی بین 2021 تا 2024 اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگاران وزیر امور خارجه عراق هم در این نشست از بحث و گفتگوی خود با همتای سوییسی در خصوص موضوع وجوه مسدود شده عراق در بانک های سوییس از زمان رژیم صدام اطلاع داد و گفت که گفتگوی مفصلی در این رابطه داشتیم.

فواد حسین با بیان اینکه از سفر تاریخی وزیر خارجه سوییس به بغداد مسرور است، اضافه نمود: مذاکرات ما در خصوص وجوه مسدود شده عراقی در بانک های سوییس و بازگشایی سفارت در بغداد بود.

وی گفت: ما در خصوص مسائل مهاجرت در سطح سوییس و اروپا و راه حلی برای پناهندگان عراقی نیز بحث کردیم.

وزیر خارجه عراق با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین عراق و سوییس تأکید کرد که سوییس نقش مهمی در ایجاد شرایط ثبات دارد.

وزرای خارجه سوییس و عراق همچنین تفاهم نامه ای به منظور گسترش روابط سیاسی امضا کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1610

به "خبرنگاران وزیر خارجه سوییس از طرح راهبردی در خاورمیانه و شمال آفریقا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر خارجه سوییس از طرح راهبردی در خاورمیانه و شمال آفریقا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید