خبرنگاران پیش بینی وزیربهداشت روسیه از فروکش کردن کرونا در این کشور

به گزارش اسلیم فا، مسکو - خبرنگاران - وزیر بهداشت روسیه پیش بینی کرد که شیوع بیماری کرونا در روسیه پس از دو ماه فروکش می نماید.

خبرنگاران پیش بینی وزیربهداشت روسیه از فروکش کردن کرونا در این کشور

به گزارش خبرنگاران میخاییل موراشکو روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: ماههای فوریه و مارس (دو ماه آینده) در شرایط شیوع کرونا در روسیه مهم و معین کننده خواهند بود.

وی با بیان اینکه تمام کوشش های ممکن را برای مقابله با کرونا بکار می گیریم، ادامه داد که معتقدم پس از ماه مارس (نیمه اول فروردین ماه سال آینده) کرونا در روسیه رو به کاهش خواهد گذاشت.

وزیر بهداشت روسیه یادآورشد که اکنون تخت های بیمارستانی برای بستری کردن بیماران کرونایی در روسیه به اندازه کافی وجود دارد و به همین دلیل در صورت احتیاج ضروری است که بویژه افراد سالخورده بستری شوند.

موراشکو گفت: صلاح می دانیم که حتی در شرایطی که حال بیماران کرونایی وخیم نیست در بیمارستان بستری شوند و این برای پیشگیری از شیوع کرونا مهم و موثر خواهد بود و این اقدام برای حداکثر یاری به بیماران و حفظ جان آنها اهمیت فراوان دارد.

پیشتر ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز گفت که اقدام های اجرا شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا به طور کلی نتایج مثبتی به همراه داشته است به طوری که این بیماری همه گیر درحال عقب نشینی است.

به گزارش خبرنگاران، پوتین روز پنجشنبه در جلسه هیات دولت این کشور با ارزیابی شرایط شیوع کرونا اضافه نمود: تعداد بیماران و موارد مرگ و میر در حال کاهش است و افرادی که بهبود یافته اند به طور پیوسته از تعداد کسانی که اخیراً بیمار شده اند فراتر رفته است.

به گفته پوتین، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در روسیه در مقایسه با سایر کشورها کمتر است.

پوتین توضیح داد که نسبت افراد آلوده به کووید 19 در روسیه در هر 100 هزار نفر 4 برابر کمتر از سایر کشورها است.

در روسیه، 3 میلیون و 813 هزار نفر به کویید-19 مبتلا شده و 72 هزار و 185 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

در شبانه روز اخیر در این کشور 19 هزار و 238 نفر به بیماری کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت بوده است و 534 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده اند.

اکنون حدود 500 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های روسیه بستری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1546

به "خبرنگاران پیش بینی وزیربهداشت روسیه از فروکش کردن کرونا در این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پیش بینی وزیربهداشت روسیه از فروکش کردن کرونا در این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید