در گفتگوی تلفنی جانسون و پوتین چه گذشت؟

به گزارش اسلیم فا، ایرنا نوشت: نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری روسیه عصر آدینه در تماس تلفنی درباره شیوع ویروس کرونا (کووید-19) و راهکارهای همکاری دو کشور برای مقابله با آن گفت وگو کردند.

در گفتگوی تلفنی جانسون و پوتین چه گذشت؟

به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون از پوتین برای شرکت در نشست آنلاین جهانی واکسن کرونا که به منظور تقویت نظام سلامت بین الملل و مقابله با ویروس کرونا در کشورهای محروم، ماه آینده به میزبانی لندن برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.

در این گفت وگو دو طرف همچنین درباره روابط دوجانبه گفتگو و طرف انگلیسی بر لزوم تداوم گفت وگوها میان دو کشور تاکید نمود. جانسون با این حال موانعی را که سد راه توسعه روابط دو جانبه شده است مورد اشاره قرار داد.

انگلیس و روسیه در طول تاریخ همیشه روابط پر تلاطمی را تجربه نموده اند.

روابط دو کشور به ویژه از دو سال پیش، در پی مسمومیت جاسوس پیشین روس در خاک انگلیس، تیره تر شد.

دولت انگلیس، مسکو را به مسمومیت سرگئی اسکریپال با ماده شیمایی نوویچوک متهم و به موجب آن تعدادی از دیپلمات های این کشور را اخراج کرد. روسیه نیز که هرگونه دخالت در این حادثه را رد نموده، به همان میزان از دیپلمات های انگلیسی را از خاک این کشور اخراج کرد.

اسکریپال مأمور اطلاعاتی روسیه بود که به دلیل جاسوسی برای دولت انگلیس در سال 2006 (1385) به 13 سال حبس در مسکو محکوم شد. او متهم بود که هویت جاسوسان روس را در اروپا به سازمان جاسوسی ام. آی .6 گزارش داده است.

چندی پیش نشریه تایمز در گزارشی از عقب نشینی دولت لندن و موافقت با افزایش مجدد تعداد دیپلمات های روس در این کشور اطلاع داد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1062

به "در گفتگوی تلفنی جانسون و پوتین چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در گفتگوی تلفنی جانسون و پوتین چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید