خبرنگاران کرونا در افغانستان؛ 10 هزار زندانی آزاد می شوند

به گزارش اسلیم فا، کابل - خبرنگاران - رئیس جمهوری افغانستان با هدف جلوگیری از شیوع گسترده بیماری کرونا در این کشور، فرمان آزادی 10 هزار نفر را از زندانیان را صادر کرد.

خبرنگاران کرونا در افغانستان؛ 10 هزار زندانی آزاد می شوند

راشد طوطاخیل سخنگوی دولت در اموز زندان ها روز آدینه در کنفرانس مطبوعاتی گفت که این زندانیان شامل افرادی هستند که رهایی آنها خطری را متوجه دولت و مردم این کشور نخواهد کرد.

وی گفت که این افراد طی 10 روز آینده از طرف کمیسیونی که توسط دولت تشکیل شده است، شناسایی و رها خواهند شد.

فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان هم در این کنفرانس گفت که تصمیم برای رهایی زندانیان به این علت گرفته شده است که این ویروس دارو و واکسن ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیش گیری است و زندانیان هم برای جلوگیری از گسترش آن در زندان ها، رها می شوند.

فرید حمیدی دادستان کل کشور هم گفت که ترویست ها، قاتل و افرادی که به اتهام جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی بازداشت شده اند، در زندان خواهند ماند.

در افغانستان تا به امروز 95 مورد ابتلا به بیماری کرونا ثبت شده است و دست کم سه نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

دولت افغانستان برای جلوگیری از گسترش بیشتر این ویروس شهرهای هرات، نیمروز و فراه را قرنطین نموده است و بحث در باره قرنطین شهر کابل پایتخت نیز ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 959

به "خبرنگاران کرونا در افغانستان؛ 10 هزار زندانی آزاد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا در افغانستان؛ 10 هزار زندانی آزاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید