رافائل گروسی شنبه در تهران

به گزارش اسلیم فا، یک منبع آگاه ضمن اعلام سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران در روز شنبه گفت که گروسی در این سفر ضمن دیدار با مقامات ذیربط درباره تداوم همکاری های فنی بین ایران و آژانس گفت وگو می نماید.

رافائل گروسی شنبه در تهران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، یک منبع آگاه با اعلام سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت: براساس توافق به عمل آمده رافائل گرسی مدیرکل آژانس و هیأت همراه روز شنبه 14 اسفند ماه به تهران سفر خواهد نمود.

وی اضافه نمود: گروسی در این سفر ضمن ملاقات با مقامات ذیربط از جمله محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تداوم همکاری های فنی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به گفت وگو خواهد پرداخت.

رافائل گروسی روز چهارشنبه 11 اسفند ماه در پاسخ به سوالی در مورد ایران گفت: قطعا رایزنی های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می کنیم. مدیرکل آژانس اتمی در مورد برنامه برای سفر به ایران در آینده هم گفت که همه چیز ممکن است. (اینجا بخوانید)

در همین زمینه نیز سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی سفر روز شنبه مدیرکل این نهاد بین المللی به تهران را تایید کرد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز در هفته جاری برای انجام رایزنی های فنی بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین سفر کرد و رایزنی هایی را با مقامات آژانس صورت داد. وی بعلاوه در مذاکرات ایران با سه کشور اروپایی نیز به همراه علی باقری حضور داشت.

گفتنی است این سفر در شرایطی انجام می گردد که دور هشتم مذاکرات در وین بین ایران و گروه 1+4 برای برطرف تحریم های آمریکا در جریان است. گروسی روز چهارشنبه در نشست خبری در وین در مورد مذاکرات وین و آنچه مسائل به جای مانده پادمانی خوانده می گردد، گفت: مذاکرات در حال پیشرفت است و بر کسی پوشیده نیست که این مذاکرات که مذاکرات من نیست و ما در آن مشارکت داریم و مورد مشورت قرار می گیریم، در حال رسیدن به نقطه مشخص کننده است و البته این موضوع (مسائل به جای مانده پادمانی) مطرح شده، موضع ما در این خصوص همواره یکسان بوده، این ها رویه های جداگانه هستند، گرچه به وضوح تاثیر متقابل وجود دارد، اما چیزی که برای حل آن ها احتیاج داریم، یک فرایند یکپارچه و متکی به خود است که من خوشبینم بتوانیم بدون سیاسی سازی مسئله یا مشروط و وابسته کردن آن به نهایی شدن مذاکرات به آن دست یابیم. بنابراین باید کار خود را ادامه دهیم. به دستیابی به یک فرایند کامل برای شفاف سازی این موضوع که تحت تاثیر مذاکرات کنونی (در وین) یا توافقی در نتیجه آن نباشد، خوشبین هستم. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، این سومین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم است. 21 شهریور ماه سالجاری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اولین سفرش در دولت سیزدهم با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل این سازمان در تهران ملاقات کرد.

گروسی در اوایل آذر ماه نیز در سفر به تهران ضمن ملاقات با محمد اسلامی برای نخستین بار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم ملاقات و به رایزنی پرداخت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2102

به "رافائل گروسی شنبه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رافائل گروسی شنبه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید