رایزنی رابرت اقتصادی با مقام های سه کشور اروپایی درباره برجام

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، دو منبع آگاه به رویترز گفته اند که رابرت اقتصادی نماینده جدید آمریکا در امور ایران با مقام های انگلیس، فرانسه و آلمان در مورد برجام تبادل نظر نموده است.

رایزنی رابرت اقتصادی با مقام های سه کشور اروپایی درباره برجام

با ما سفر کنید و با تورهای ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

یک دیپلمات اروپایی نیز گفته است که رابرت اقتصادی با مدیران سیاسی وزارت خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان تبادل نظر نموده است.

این دیپلمات اروپایی که نامش فاش نشده اضافه نموده است که تبادل نظرها در راستای جمع بندی ها درباره توافق و ارزیابی دیدگاه های این کشورها نسبت به این موضوع بود.

یک منبع دیگر نیز با تایید این تبادل نظرها از بیان جزئیات در این خصوص خودداری کرد. وزارت امور خارجه آمریکا هنوز در مورد این مذاکرات بیانیه ای منتشر ننموده است.

دولت جو بایدن روز آدینه اعلام نمود که رابرت اقتصادی یکی از اعضای اصلی تیم باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا در جریان توافق قدرت های جهانی با ایران در سال 2015 را به عنوان نماینده ویژه در امور ایران منصوب نموده است.

در دولت دونالد ترامپ الیوت آبرامز، دیپلمات محافظه کار، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بود. پیش از او نیز برایان هوک در این سمت فعالیت می کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در مورد انتصاب رابرت اقتصادی در بیانیه ای گفته است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در حال تشکیل یک تیم از کارشناسان مجرب و متخصص با دیدگاه های مختلف است که رابرت اقتصادی راهنمایی این تیم را به عهده خواهد داشت.

در همین حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن روز گذشته گفت که اولویت فوری و حیاتی دولت جدید آمریکا رسیدگی به برجام است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1522

به "رایزنی رابرت اقتصادی با مقام های سه کشور اروپایی درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی رابرت اقتصادی با مقام های سه کشور اروپایی درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید