روسیه و ویتنام قرارداد گسترش همکاری های نظامی و انرژی امضا کردند

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با همتای ویتنامی خود بیان کرد دو کشور در بخش اکتشاف نفت و روابط نظامی همکاری های خود را گسترش خواهند داد.

روسیه و ویتنام قرارداد گسترش همکاری های نظامی و انرژی امضا کردند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز سه شنبه پس از دیدار با همتای ویتنامی خود در شهر هانوی توضیح داد، مبادلات تجاری روسیه و ویتنام سال گذشته به بیش از 3، 6 میلیارد دلار رسیده و مسکو از رشد 20 درصدی مبادلات تجاری دو جانبه استقبال می نماید. روسیه و ویتنام برای دستیابی به توافقنامه تجارت آزاد کوشش می نمایند.

بر اساس این گزارش پوتین پس از دیدار با ترونگ تان سانگ رئیس جمهور ویتنام قراردادهای مختلفی به امضا رساندند. پوتین در کنفرانس خبری گفت، روسیه و ویتنام همکاری های موفقیت آمیز خود در بخش نفت را گسترش خواهند داد. روسیه همچنین آمادگی خود را برای فروش تجهیزات نظامی بیشتر به ویتنام اعلام نموده است.

اوایل ماه جاری روسیه 6 فروند زیر دریایی را به ویتنام تحویل داده است. قرارداد مربوط به فروش این زیر دریایی ها در سال 2009 به امضای دو کشور رسیده است.ویتنام به علت نگرانی های موجود نسبت به وضعیت حقوق بشر از خریداری تجهیزات نظامی از آمریکا منع شده است.

در سال های اخیر روسیه قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار برای فروش تجهیزات نظامی به ویتنام به امضا رسانده است.در سال 2010 میلادی نیز مسکو و هانوی قرارداد مربوط به ساخت نخستین نیروگاه هسته ای با دو رآکتور را به امضا رساندند. هزینه اجرای این پروژه بیش از 4 میلیارد یورو خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 349

به "روسیه و ویتنام قرارداد گسترش همکاری های نظامی و انرژی امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و ویتنام قرارداد گسترش همکاری های نظامی و انرژی امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید