صنعت بسته بندی محصولات در گلستان ضعیف است

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، حسن پهلوری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد کسب و کارهای خرد در روستاهای استان رونق یافته اما در زمینه بسته بندی محصولات تولیدی ضعیف هستیم.

صنعت بسته بندی محصولات در گلستان ضعیف است

وی اضافه کرد: تسهیلات در نظر گرفته گردیده برای ایجاد کسب و کارهای کوچک و خرد باهدف توسعه اقتصادی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها به متقاضیان پرداخت می گردد.

پهلوری ادامه داد: اجرای روستاهای بدون بیکار و هر روستا یک طرح از جمله طرح های حمایت از اشتغالزایی روستایی است که چهار روستا برای اجرای آن شناسایی گردیده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعداد 400 متقاضی تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سامانه کارا ثبت نام نموده اند که از اردیبهشت ماه سال جاری پرداخت تسهیلات آن ها شروع گردیده است.

مدیر صندوق کار آفرینی گلستان گفت: در همین راستا تعداد 751 طرح در سامانه کارا ثبت شد که به 413 طرح تسهیلات پرداخت گردیده و مابقی طرح ها یا در حال انعقاد قرار داد و یا برطرف نقص پرونده ها هستند.

وی اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به 480 میلیون ریال تسهیلات به طر ح های ارائه گردیده به صندوق، پرداخت شد که نسبت به سال 95 حدود سه میلیارد ریال افزایش داشته است.

پهلوری توضیح داد: در پنج ماهه سال جاری هم 180 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشته ایم که 110 میلیارد آن مربوط به طرح های اشتغالزایی روستایی بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان ادامه داد: همزمان با هفته دولت نزدیک به 17 طرح روستایی با اعتباری بالغ بر 185 میلیارد ریال که 120 میلیارد ریال آن را صندوق پرداخت نموده است، کلنگ زنی و افتتاح می شوند.

وی سقف سود تسهیلات این صندوق را برای مناطق روستایی غیر مرزی 6 درصد عنوان نمود و گفت: این تسهیلات به متقاضیان روستاهای مرزی و محروم گلستان با سود چهار درصد پرداخت می گردد.

به گفته پهلوری صندوق کار آفرینی امید گلستان در پرداخت تسهیلات رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی تضامین بانکی را یکی از مشکلات متقاضیان اشتغالزایی روستایی عنوان نمود و گفت: به دلیل اوقافی بودن بسیاری از اسناد ملکی روستایی، متقاضیان امکان ضمانت از طریق اسناد خود را ندارند و این مساله روند دریافت وام را برای آن ها را با مشکل روبرو نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 22

به "صنعت بسته بندی محصولات در گلستان ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت بسته بندی محصولات در گلستان ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید