طرح نو فاصله گذاری در سفرهای ریلی ، آخرین به روزرسانی: 24 آبان 1400

به گزارش اسلیم فا، بعد از اینکه ابعاد واقعی ویروس کرونا تشخیص داده شد و اقدامات جدی برای پیشگیری انجام گرفت، شخص، صنعت یا حوزه های معدودی را می توان پیدا کرد که بدون خدشه و تغییر از این بیماری همه گیر عبور نموده باشد. در خصوص قطارها، بعد از کنسلی سفرها برای مدتی کوتاه، شرکت های مجموعه سفیر (ریل سیر کوثر، راه آهن شرقی بنیاد، ریل ترابر سبا، نورالرضا اصفهان، مهتاب سیر جم، پارس لاریم، جوپار و رعد تبریز) و رجا تصمیم گرفتند با رعایت اصول بهداشتی و نیز تغییراتی در ظرفیت کوپه ها، سفرهایشان را راه اندازی نمایند. در این مقاله کوتاه جزئیات این خبر می توانید بخوانید.

طرح نو فاصله گذاری در سفرهای ریلی ، آخرین به روزرسانی: 24 آبان 1400

خرید بلیط قطار در علی بابا

به احتمال زیاد شما هم در این ایام در مورد طرح فاصله گذاری اجتماعی شنیده اید که در بسیاری از کشورهای دنیا با شیوه ها و قوانین مختلف در حال اجراست و هدف اصلی آن، پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کروناست. اگر دوست دارید در مورد جزئیات این طرح در سایر کشورها بدانید می توانید عبارت Social Distancing را در شبکه های مجازی و گوگل جستجو کنید.

آخرین به روزرسانی: 24 آبان 1400

شرکت قطارهای رجا و سفیر هم اخیرا تصمیم گرفتند که سفرهایشان را با فاصله گذاری ادامه بدهند اما اخیرا ظرفیت پذیرش مسافران از 50 درصد به 80 درصد افزایش پیدا نموده. فاصله گذاری اجتماعی در قطارها به این صورت است که تمام کوپه های 4 نفره فقط به 3 نفر و تمام کوپه های 6 نفره فقط به 5 نفر فروخته خواهد شد.

اگر 3 یا 4 بلیط برای 3 یا 4 نفر در کوپه های 4 نفره به صورت همزمان بخرید، به فرض اینکه خانواده هستید، یک کوپه دربست به شما تعلق خواهد گرفت و حضور یک خانواده در یک کوپه بلامانع است. این مورد در کوپه های 6 نفره هم وجود دارد. یعنی اگر بیشتر از 4 بلیط برای کوپه های 6 نفره بخرید، به فرض اینکه خانواده هستید کوپه دربست در اختیار شما قرار می گیرد.

نکته بسیار مهم: فرض بگیرید اگر شما 3 بلیط برای کوپه 4 نفره یا 5 بلیط برای کوپه 6 نفره خریداری نموده اید اما مسافران همراهتان در کوپه حضور ندارند، رئیس قطار مجاز است کوپه شما را تا سقف معین شده به مسافران دیگر هم بدهد. بنابراین اگر می خواهید حتما کوپه تان دربست باشد، هنگام خرید بلیط تیک دربست بودن کوپه را فعال کنید.

علاوه بر موارد بالا دو قانون دیگر نیز شامل حال طرح فاصله گذاری اجتماعی در قطارها شده است:

  • هنگام ورود به ایستگاه قطار و چک کردن بلیط مسافر، کد ملی مسافر در سیستم استعلام وزارت بهداشت چک می گردد. اگر فرد به کرونا مبتلا باشد، از سفر او جلوگیری خواهد شد.
  • بعلاوه برای جلوگیری از شیوع کرونا، به اتباع خارجی بلیط قطار فروخته نمی گردد.

اگر سوالی در این مورد دارید و یا دنبال توضیحات بیشتری هستید، می توانید با شماره 1539 (سامانه ارتباط با مشتریان شرکت رجا) یا 43457 (سامانه ارتباط با مشتریان سفیر) تماس بگیرید. این سامانه ها به صورت شبانه روزی فعالیت می نمایند و از هر نقطه کشور می توانید تماس بگیرید.

آخرین بخشنامه به تاریخ 1399/12/19 در مورد لزوم تست PCR در سفر با قطار به استان خوزستان و برعکس

پیرو استعلام گرفته شده از رجا برای سفر به خوزستان و سفر از استان خوزستان به سایر شهرها شرایط لزوم تست کرونای منفی به شکل زیر است:

  • اگر کاربر تست PCR با اعتبار 72 ساعت داشته باشد باز هم جواب آزمایش او به وسیله کارشناس راه آهن آنالیز می گردد تا در صورت احتیاج تست مجدد از او در راه آهن گرفته گردد.
  • تست از مبدا سایر شهرها به استان خوزستان و بعلاوه از استان خوزستان به سایر شهرها مورد احتیاج است لطفا کاربران 2 ساعت قبل از حرکت جهت انجام تست در ایستگاه راه آهن حضور داشته باشند .
  • تست به وسیله راه آهن به صورت رایگان محاسبه خواهد شد.

شایان ذکر است با توجه به اطلاعیه راه آهن بابت انجام تست کرونا مسٔولیت عدم همکاری بر عهده کاربر خواهد بود.

یک توصیه: درست است که اقدامات بهداشتی در این قطارها صورت می گیرد و طرح فاصله گذاری هم وجود دارد، اما حتما اصول بهداشتی شخصی را هم رعایت کنید (مثلا تا حد امکان تماس فیزیکی با محیط نداشته باشید، از ماسک بهره ببرید و…) تا امنیت بیشتری داشته باشید.

راستی در مجله خبرنگاران یک مقاله جالب برای فیلم دوستان داریم که موضوع آن 10 فیلم فوق العاده دیدنی تاریخ سینما که در قطار می گذرد است. شاید فیلم خوبی برای ایام قرنطینه در بین موارد این مقاله پیدا کنید.

منبع: علی بابا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2123

به "طرح نو فاصله گذاری در سفرهای ریلی ، آخرین به روزرسانی: 24 آبان 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح نو فاصله گذاری در سفرهای ریلی ، آخرین به روزرسانی: 24 آبان 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید