قیمت جهانی نفت امروز 1397، 09، 13، آتش بس چین و آمریکا نفت را گران کرد

به گزارش اسلیم فا، در حالی که انتظار می رود فراوری اوپک و متحدانش کاهش یابد و فراوری نفت کانادا نیز کاهش یافته است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و رشد قیمت های جلسه قبل را تداوم بخشید.

قیمت جهانی نفت امروز 1397، 09، 13، آتش بس چین و آمریکا نفت را گران کرد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که انتظار می رود فراوری اوپک و متحدانش کاهش یابد و فراوری نفت کانادا نیز کاهش یافته است، قیمت نفت امروز افزایش داشت و رشد قیمت های جلسه قبل را تداوم بخشید. آتش بس 90 روزه در جنگ تجاری بین آمریکا و چین نیز موجب تقویت بازار نفت شده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 40 سنت، معادل 0.7 درصد افزایش به 62 دلار و 9 سنت رسید.

پس از آنکه واشنگتن و پکن توافق کردند که در جریان جنگ تجاری آتش بس برقرار نمایند و اعلام کردند که قبل از هرگونه اقدام دیگر برای مدت 90 روز مذاکره خواهند کرد، قیمت هر دو شاخص نفتی دیروز حدود 4 درصد رشد داشت.

اوپک قرار است روز 6 دسامبر در مقر خود در وین تشکیل جلسه دهد و در خصوص سیاست مشترک فراوری تصمیم گیری نماید. همچنین قرار است در این نشست روسیه نیز حضور داشته باشد.

بانک آمریکایی گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: ما انتظار داریم اوپک در نشست وین در روز پنجشنبه بر سر کاهش فراوری توافق نماید... برای معکوس کردن روند فعلی افزایش ذخایر نفت که با وضعیت فصلی بازار همخوانی ندارد، باید اوپک و روسیه فراوری خود را 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این بانک اضافه نموده که انتظار دارد کوشش مشترک اوپک و روسیه برای کنترل عرضه موجب رسیدن قیمت نفت برنت به بالای 65 دلار گردد.

در همین حال، استان آلبرتای کانادا روز یکشنبه به فراوری نمایندگان نفت در این استان دستور داده که فراوری نفت را به میزان 325 هزار بشکه در روز کاهش دهند تا میزان نفت ذخیره شده در مخازن کاهش یابد.

بزرگترین مشکل اوپک افزایش فراوری در آمریکاست. فراوری نفت این کشور در طی یک سال گذشته حدود 2 میلیون بشکه افزایش داشته و به بیش از 11.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

75

منبع: تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 335

به "قیمت جهانی نفت امروز 1397، 09، 13، آتش بس چین و آمریکا نفت را گران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جهانی نفت امروز 1397، 09، 13، آتش بس چین و آمریکا نفت را گران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید