لاوروف در ملاقات با ظریف بر نجات برجام تأکید کرد

به گزارش اسلیم فا، وزیر خارجه روسیه در ملاقات با همتای ایرانی خود بر نجات برجام به عنوان یکی از کلیدی ترین موضوعات تأکید کرد و خواهان اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام شد.

لاوروف در ملاقات با ظریف بر نجات برجام تأکید کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه ملاقات منطقه ای خود به روسیه سفر نموده، امروز (سه شنبه) در مسکو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ملاقات و در مورد موضوعات مختلف دوجانبه، مسائل منطقه، خصوصا موضوعات مرتبط با تحولات اخیر در منطقه قره باغ و موضوعات بین المللی مصاحبه و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با مروری بر حوزه های مختلف روابط دو کشور از اقدام روسیه و رئیس جمهور این کشور در زمینه سرانجام دادن به درگیری نظامی در قره باغ و در نزدیکی مرز های مشترک با کشورمان قدردانی کرد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده از ظرفیت به وجود آمده برای شکل دهی فرصتی به منظور برقراری ثبات و آرامش در منطقه و در چارچوب منافع مشترک تمامی طرف ها را تشریح کرد.

ظریف همچنین با قدردانی از دیدگاه و مواضع اصولی و سازنده فدراسیون روسیه در مورد برجام، بر ضرورت استمرار همکاری های نزدیک دو کشور در مورد برجام تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تاکید بر روابط دو جانبه فیمابین که از سوی روسای جمهور اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نیز به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است، بر فراهم سازی هر چه روان تر گسترش و توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف تاکید نمود.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت همکاری ها و مراودات اعتماد آمیز دو کشور در حوزه های دوجانبه و چند جانبه و با اشاره به مصاحبه های مستمر روسای جمهور دو کشور در موضوعات مختلف مورد علاقه، از نجات برجام به عنوان یکی از کلیدی ترین موضوعات یاد کرد و خواست روسیه مبنی بر اجرای تعهدات همه طرف ها در برجام را مورد تاکید قرار داد.

همکاری در زمینه تامین واکسن کرونا، مبادله هیأت های عالی رتبه بین دو کشور، همکاری ها در حوزه خزر، همکاری ها و امنیت در خلیج فارس، مسائل سوریه، لبنان، یمن، افغانستان، لیبی و همکاری های بین المللی دو کشور از دیگر موضوعات مورد مصاحبه و گفتگو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در این ملاقات بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1548

به "لاوروف در ملاقات با ظریف بر نجات برجام تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف در ملاقات با ظریف بر نجات برجام تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید