مخالفت طالبان با حضور مقامات ارشد دولتی افغانستان در نشست پکن

به گزارش اسلیم فا، منابع خبری اعلام کردند که طالبان در نشست بین الافغانی به میزبانی چین شرکت خواهد نمود اما مخالفت خود را با حضور مقامات ارشد دولت افغانستان در این کنفرانس ابراز نموده است.

مخالفت طالبان با حضور مقامات ارشد دولتی افغانستان در نشست پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تایید کرد که چین در تاریخ 28 و 29 اکتبر از نشست بین الافغانی میزبانی می نماید.

شاهین به دیلی تایمز گفت: می توانم تایید کنم که نشست بین الافغانی به میزبانی پکن در تاریخ 28 و 29 اکتبر برگزار می گردد و ما نیز در آن شرکت خواهیم کرد.

یک منبع به این روزنامه پاکستانی گفت که طالبان نسبت به حضور سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان و نیز دیگر مقامات ارشد دولتی در نشست مسکو مخالفت نموده است.

طالبان تاکید نموده که مقامات پایین رتبه افغان در این نشست حاضر شوند.

شاهین همچنین در توئیتی نوشت که ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان شب گذشته با دینگ شی جون نماینده ویژه چین در امور افغانستان و پاکستان دیدار کرد و درباره کنفرانس بین الافغانی گفت وگو داشته است.

وی در رابطه با نشست پکن نیز گفت که این ادامه کنفرانس بین الافغانی در مسکو و دوحه خواهد بود و افراد بطور شخصی در آن حضور یافته و نظرات و دیدگاه های شخصی خود را بیان خواهند کرد.

دیلی تایمز اضافه نمود که مقامات در کابل در حال تشکیل هیئتی 25 نفره برای شرکت در نشست پکن و گفت وگو با طالبان است که در آن نمایندگان دولت نیز حضور دارند.

شاهین گفت که طالبان هم برای از سرگیری روند صلح و هم جنگ آماده است و این به آمریکایی ها بستگی دارد که کدام را انتخاب نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 485

به "مخالفت طالبان با حضور مقامات ارشد دولتی افغانستان در نشست پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت طالبان با حضور مقامات ارشد دولتی افغانستان در نشست پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید