تور ارمنستان ارزان: ناتو، باکو و ایروان را شرکای ارزشمند این ائتلاف خواند

به گزارش اسلیم فا، در پی سفر اخیر خاویر کلمینا نماینده ویژه دبیرکل ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی به منطقه، این ائتلاف غربی جمهوری آذربایجان و ارمنستان را شرکای ارزشمند ناتو خواند.

تور ارمنستان ارزان: ناتو، باکو و ایروان را شرکای ارزشمند این ائتلاف خواند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در شرایطی که تنش ها در منطقه قفقاز همچنان خبرساز است، مقام ناتو بر روابط خوب این ائتلاف با باکو و ایروان تاکید نمود.

خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان، روز سه شنبه (امروز) گزارشی درباره سفر اخیر خاویر کلمینا نماینده ویژه ناتو در حوزه قفقاز و آسیای مرکزی به باکو منتشر کرد.

طبق این گزارش، نماینده ناتو با اشاره به سفر خاویر کلمینا که دستیار دبیرکل در امور سیاسی و سیاستگذاری امنیتی را نیز برعهده دارد اظهار داشت که این ائتلاف نظامی غربی منتظر ادامه گفت و گوهای سیاسی در سطح بالا و همکاری عملی گسترده با جمهوری آذربایجان است.

به گفته نماینده ناتو، خاویر کلمینا در جریان سفر اخیر خود، با تعدادی از مقام های جمهوری آذربایجان ملاقات و درباره همکاری ناتو و جمهوری آذربایجان گفت و گو کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و نماینده ویژه ناتو

در بیانیه ناتو درباره سفر نماینده ویژه این ائتلاف غربی به جمهوری آذربایجان به تنش های این کشور با ارمنستان نیز اشاره شده است.

طبق این بیانیه، ارمنستان و (جمهوری) آذربایجان هر دو شرکای ارزشمند ناتو هستند. ما از طرفین می خواهیم از اقداماتی که می تواند منجر به از سرگیری خشونت گردد، اجتناب نمایند. مسائل حل نشده باید به وسیله دیپلماتیک حل و فصل گردد.

در بیانیه ناتو بعلاوه تصریح شد: ما از اینکه گفت و گو در فرایند گروه مینسک و خارج از این چارچوب در حال اجرا است، استقبال می کنیم. امیدواریم شاهد گام هایی در جهت عادی سازی روابط دو کشور باشیم.

سفر نماینده ویژه ناتو به باکو در شرایطی صورت گرفته که الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اواخر آذرماه امسال به بروکسل سفر و با ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ملاقات نموده بود.

الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در سفر خود به بروکسل با دبیرکل ناتو درباره روابط دو جانبه و بعلاوه تنش ها با ارمنستان صحبت نموده بود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2003

به "تور ارمنستان ارزان: ناتو، باکو و ایروان را شرکای ارزشمند این ائتلاف خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان ارزان: ناتو، باکو و ایروان را شرکای ارزشمند این ائتلاف خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید