سخنگوی کرملین: حضور ترکیه در مذاکرات قره باغ بستگی به توافق ایروان و باکو دارد

به گزارش اسلیم فا، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید نمود که مشارکت ترکیه در مذاکرات حل و فصل مناقشه قره باغ فقط با توافق مشترک باکو و ایروان امکان پذیر است.

سخنگوی کرملین: حضور ترکیه در مذاکرات قره باغ بستگی به توافق ایروان و باکو دارد

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

پسکوف روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: مشارکت آنکارا کاملاً به اراده سیاسی طرف های درگیر یعنی جمهوری های آذربایجان و ارمنستان بستگی دارد و نقش واسطه ترکیه فقط با رضایت دو طرف امکان پذیر است.

وی گفت که توافقاتی که قبلاً درباره آتش بس در قره باغ صورت گرفت، هنوز توسط ایروان و باکو رعایت نشده است.

ترکیه خواهان حضور در مذاکرات آینده ایروان و باکو شده است . رئیس جمهوری آذربایجان نیز ترکیه را به عنوان کشور قدرتمندی وصف نموده که باید حتماً در مذاکرات آینده بین باکو و ایروان حضور داشته باشد، حال آن که مانع اصلی این خواسته خود ارمنستان است.

وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز 11 ماه اکتبر(20 مهر) در مذاکراتی طولانی که با وساطت وزیر خارجه روسیه در مسکو برگزار گردید، به توافق برای آتش بس در قره باغ دست یافتند، اما این آتش بس بارها از سوی طرف های درگیر نقض شده و دو طرف یکدیگر را به نقض آن متهم نموده اند.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر (27 سپتامبر) متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان سرانجام اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق معین سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1283

به "سخنگوی کرملین: حضور ترکیه در مذاکرات قره باغ بستگی به توافق ایروان و باکو دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی کرملین: حضور ترکیه در مذاکرات قره باغ بستگی به توافق ایروان و باکو دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید