گوترش حملات قره باغ را محکوم کرد

به گزارش اسلیم فا، دبیرکل سازمان ملل با ابراز تأسف از بی توجهی به آتش بس، حملات باکو و ایروان در قره باغ را محکوم کرد.

گوترش حملات قره باغ را محکوم کرد

جهت دریافت خدمات ساخت و ساز ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای از نقض آتش بس میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز تأسف نموده و حملات قره باغ را محکوم دانست.

این بیانیه را استفان دوجاریک سخنگوی گوترش، منتشر نموده است. دبیرکل سازمان ملل در این بیانیه حملات به مناطق مسکونی را محکوم دانست و اضافه کرد: خساراتی جبران ناپذیر به غیرنظامیان و بچه ها در گنجه وارد آمده که فاجعه آمیز است.

گوترش همچنین در تماس تلفنی با وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید داشت که هردو طرف باید بر اساس قوانین انسانی بین المللی از به خطر انداختن جان غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی بپرهیزند.

او همچنین از دو طرف خواست تا به آتش بس پایبند باشند و مذاکرات را بی درنگ با نظارت روسای مینسک (سازمان امنیت و همکاری اروپا) شروع نمایند.

این اظهارات را گوترش در حالی مطرح نموده است که روز گذشته (شنبه) جمهوری آذربایجان و ارمنستان از جدیدی خبر دادند.

البته دیری نپایید که امروز (یک شنبه صبح) جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس بشردوستانه در منطقه قره باغ متهم کرد.

در تاریخ 19 مهر ماه نیز با میانجی گری روسیه حاصل شده بود. اما چند ساعت پیش از اجرایی شدن آن دو طرف حملاتی را به سمت یکدیگر شروع کردند. مذاکرات برای این توافق که در مسکو انجام شد حدود ده ساعت به طول انجامید.

پس از آن دو طرف به دفعات یکدیگر را به متهم کردند. وزیر خارجه روسیه که میانجی گر این آتش بس بین آذربایجان و ارمنستان بود بیان کرد که دو طرف هنوز به طور کامل آتش بس را رعایت ننموده اند و از باکو و ایروان خواست که تا خاتمه کامل جنگ به این آتش بس پایبند باشند.

امروز (شنبه) نیز بیان کرد بخش هایی از این منطقه هدف حملات موشکی قرار گرفته است.

دور جدید درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه 27 سپتامبر شروع شد. جمهوری آذربایجان می گوید نیرو های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک نموده و سبب مرگ چندین غیرنظامی شده اند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می نمایند که حملاتی هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1294

به "گوترش حملات قره باغ را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش حملات قره باغ را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید