آنکارا: فرانسه خودش بخشی از بحران قره باغ است

به گزارش اسلیم فا، وزیر دفاع ترکیه، به انتقاد از قطعنامه سنای فرانسه در تاکید برای به رسمیت شناختن قره باغ به عنوان یک جمهوری پرداخت.

آنکارا: فرانسه خودش بخشی از بحران قره باغ است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفت: این تصمیم از سوی سنای فرانسه یکبار دیگر به ما نشان داد که این کشور خودش بخشی از مشکل و نه راهکار برای مساله قره باغ است.

روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از 1991 و زمانی متشنج شد که ارتش ارمنستان، قره باغ را اشغال کرد که بخشی از قلمروی جمهوری آذربایجان است.

درگیری های اخیر در 27 سپتامبر امسال میلادی پس از شش هفته با میانجی گری روسیه و امضای توافق آتش بس بین ایروان و باکو خاتمه یافت.

وزیر دفاع ترکیه درباره بازرسی غیرقانونی یک کشتی تجاری با پرچن این کشور در عملیات دریایی اتحادیه اروپا و به منظور تضمین تحریم تسلیحاتی علیه لیبی نیز گفت، طرف های مسئول در حالیکه می دانند این اقدام غیرقانونی بوده کوشش می نمایند تا یکدیگر را در حالی مقصر جلوه دهند.

وی همچنین به توافق اخیر امضا شده بین دولت افغانستان و کنسرسیوم مستقر در امارات درباره رسیدگی به خدمات در فرودگاه بین المللی حامد کرزای در کابل نیز اشاره و به افغانستان به عنوان یک کشور مستقل و دارای حق حاکمیت ادای احترام کرد اما به این مساله تاکید نمود که دولت کابل باید جوانب عملیاتی و قانونی این توافق را بسنجد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1368

به "آنکارا: فرانسه خودش بخشی از بحران قره باغ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: فرانسه خودش بخشی از بحران قره باغ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید