همایش ملی رصدخانه های ایران 27 آذرماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود

به گزارش اسلیم فا، دبیر علمی همایش ملی رصدخانه های ایران گفت: همایش ملی رصدخانه های ایران با هدف آشنا شدن جامعه نجوم با فعالیت های رصدی جاری در کشور 27 آذر ماه 98 در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.

همایش ملی رصدخانه های ایران 27 آذرماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، فرزان مومنی، عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک و دبیر علمی همایش ملی رصدخانه های ایران در مورد اهمیت رصدخانه ها در ایران گفت: می دانیم رصدخانه ها در ایران باستان وجود داشته اند، اگر چه اطلاعات ما از جزئیات کار آن ها کامل نیست، اما به ویژه در دوره اسلامی نقش پررنگ رصدخانه ها در ایران بسیار آشکار است و تقویم جلالی که پس از گذشت هزار سال از روزگار تدوین آن همچنان کار می کند گویای دقت رصد ها در آن ایام است.

وی همچنین در مورد هدف برگزاری این همایش اظهار کرد: همایش ملی رصدخانه های ایران که به میزبانی دانشگاه خوارزمی در تهران برگزار می شود، با هدف آشنا شدن جامعه نجوم، از منجمان حرفه ای گرفته تا علاقمندان عمومی نجوم، با فعالیت های رصدی جاری در کشور برای نخستین بار برگزار می شود.

مومنی شرح داد: امید آن است که حضور منجمان رصدگر در این همایش برای گفتگو در موضوع رصد و ارائه فراورد تلاش هایشان در قالب مقالات و سخنرانی ها زمینه ساز فعالیت های رصدی هرچه بنیادی تر، عمیق تر و گسترده تر باشد و چه بسا از این طریق بستری نیز برای همکاری هر چه بیشتر رصدخانه های ایران در راستای ارتقاء نجوم رصدی در کشور فراهم آید.

دبیر علمی همایش در مورد برنامه ریزی همایش ملی رصدخانه های ایران ادامه داد: همایش در 1 روز و در سالن ابوریحان دانشگاه خوارزمی در تهران در 27 آذر امسال در بخش های مختلف برگزار می شود، در این بخش ها علاوه بر معرفی مقالات برگزیده، استادان برجسته دانشگاهی کشور نیز در راستای محور های همایش به ایراد سخنرانی و بحث تخصصی خواهند پرداخت و به سوالات دانشجویان، پاسخ داده خواهد شد.

وی محور های همایش را آسترومتری، نورسنجی، طیف سنجی، زمان سنجی، تقویم نجومی معرفی کرد و بیان نمود:همایش در مراکز علمی ISC و RICeST نمایه خواهد شد به طوری که علاوه بر ارائه گواهی حضور به تمام شرکت کنندگان در همایش و تمام مقالات پذیرفته شده گواهی ارائه مقاله داده خواهد شد.

دبیر علمی همایش انتظارات خود را حضور فعال و شرکت تمامی دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، پژوهشگران و علاقه مندان حرفه ای و آماتور در زمینه نجوم رصدی عنوان کرد و از آنان برای برگزاری هر چه پربارتر شدن این همایش صمیمانه دعوت به عمل آورد.

وی در پایان گفت: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت در همایش و نمایشگاه تخصصی و حمایت مادی و معنوی از همایش می توانند به سایت همایش ملی رصدخانه های ایران به نشانی nobs.khu.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 648

به "همایش ملی رصدخانه های ایران 27 آذرماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی رصدخانه های ایران 27 آذرماه در دانشگاه خوارزمی برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید