واکنش اتحادیه اروپا به تحولات اخیر ارمنستان

به گزارش اسلیم فا، در پی تشدید اختلافات میان دولت و نیروهای مسلح ارمنستان و احتمال وقوع کودتای نظامی در این کشور، سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای از دو طرف خواست که از هرگونه اقدامی که ممکن است به افزایش تنش ها بینجامد، خودداری نمایند.

واکنش اتحادیه اروپا به تحولات اخیر ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا روز پنج شنبه طی بیانیه ای دولت و نیروهای مسلح ارمنستان را به آرامش دعوت کرد.

در این بیانیه که به دنبال شدت دریافت اختلافات میان دولت و نیروهای مسلح ارمنستان صادر شده، آمده است: اتحدیه اروپا تحولات ارمنستان را به دقت دنبال می نماید. ما از همه بازیگران می خواهیم که آرامش خود را حفظ نمایند و از هرگونه لفاظی و اقداماتی که می تواند به تشدید تنش ها بینجامد، بپرهیزند.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه تأکید کرد: اختلافات سیاسی باید از راه های مسالمت آمیز و با رعایت کامل قوانین و فرآیندهای دموکراسی پارلمانی حل وفصل گردد. مطابق قانون اسیاسی ارمنستان، نیروهای مسلح باید در مسائل سیاسی بی طرف بمانند و تحت کنترل دولت غیرنظامی فعالیت نمایند.

وی اضافه کرد: حفظ نظم مبتنی بر دموکراسی و قانون اساسی تنها راهی است که ارمنستان می تواند به یاری آن بر چالش های پیش روی خود غلبه کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1531

به "واکنش اتحادیه اروپا به تحولات اخیر ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه اروپا به تحولات اخیر ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید