پرهیزکار: وزارت بهداشت پاسخ قانع کننده ای برای عدم برگزاری مسابقات به ما نداد، برای بازی های تدارکاتی حق انتخاب نداریم

به گزارش اسلیم فا، رئیس کمیته فوتسال ابراز امیدواری کرد وزارت بهداشت با درک شرایط رشته فوتسال، مجوز برگزاری مسابقات این رشته را صادر کند.

پرهیزکار: وزارت بهداشت پاسخ قانع کننده ای برای عدم برگزاری مسابقات به ما نداد، برای بازی های تدارکاتی حق انتخاب نداریم

از پروفایل ما وبلاگ حامد دیدن نمایید.

داود پرهیزکار در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره اینکه AFC گفت جام ملت های فوتسال آسیا 3 تا 14 فروردین 1400 برگزار خواهد شد، گفت: این تنها زمانی بود که به کویتی ها داده شد تا پروتکل های بهداشتی و شرایط برگزاری مسابقات را آماده نمایند. پیش تر برای برگزاری ملاقاتهای محبت آمیز برنامه ریزی کردیم و تیم ملی ایران به مرز آمادگی رسید، اما بازی ها به تعویق افتاد و تیم اذیت شد. تعویق چند باره مسابقات باعث دلسردی بازیکنان و کادر فنی شده و امیدوارم تا فروردین، شرایط شیوع کرونا بهتر گردد.

برای جام ملت های آسیا پروتکل های قوی نوشته شده است

وی درباره پروتکل های بهداشتی جام ملت های آسیا و عدم حضور تماشاگران در مسابقات توضیح داد: در روزهای اخیر جلساتی در AFC برگزار گشت که پروتکل های بسیار قوی نوشته شده است و در مرحله تأیید قرار گرفته است. این پروتکل ها بیشتر برای کشور میزبان است و فکر می کنم مسابقات در تاریخ اعلام شده برگزار گردد. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم به کشور میزبان بابت هزینه های مسابقات یاری می نماید. بعید می دانم تماشاگران بتوانند در جام ملت های آسیا به سالن بیایند و مسابقات بدون آنها، شور و هیجان خاصی ندارد.

اردوهایی در میان لیگ برتر تدارک می بینیم

رئیس کمیته فوتسال در خصوص تدارک این کمیته برای آماده سازی تیم ملی ایران برای مسابقات آسیایی گفت: جلسه خوبی با اعضای کمیته پزشکی و هیئت رئیسه سازمان لیگ برگزار گشت و امیدوارم لیگ فوتسال را مانند سایر رشته ها، با یاری وزارت بهداشت آغاز کنیم. با آغاز لیگ، بازیکنان آمادگی خود را کسب می نمایند و اردوهایی در خلال برگزاری لیگ برتر برای آماده سازی تیم ملی فراهم می کنیم. در بهمن و اسفند هم فیفادی داریم و بازی های محبت آمیز ای تدارک می بینیم.

کوشش می کنیم ملاقاتهای تدارکاتی به صورت 2 بازی رودررو یا تورنمنت داشته باشیم

پرهیزکار درباره هماهنگی ملاقاتهای محبت آمیز برای شاگردان محمد ناظم الشریعه به خبرنگاران گفت: زمانی که قرار بود جام ملت های آسیا آبان برگزار گردد، با کشورهایی صحبت کردیم که در ادامه این بازی ها لغو شدند. منتظر اعلام زمان جدید بودیم که بر اساس تاریخ جدید باید برنامه ریزی کنیم. این هفته کوشش می کنیم که ملاقاتهای محبت آمیز ای به صورت دو بازی رودررو یا تورنمنت داشته باشیم.

باید ببینیم آرژانتین تمایل دارد زمستان با ما بازی کند یا خیر

وی راجع به ملاقات محبت آمیز تیم ملی ایران با برزیل و آرژانتین گفت: من درباره بازی با برزیل من صحبت نکردم و یکی از دوستان درباره آن صحبت کرد. قرار بود فروردین با آرژانتین بازی کنیم که باید مذاکره کنیم و ببینیم این کشور تمایل دارد بهمن یا اسفند با ما بازی کند یا خیر. باید با یکدیگر به توافق دوجانبه برسیم. برای سفر به این کشور باید مسافت زیادی را طی کنیم و هزینه زیادی دارد. نمی توانم از کشور خاصی برای ملاقات تدارکاتی نام ببرم و قرار است برنامه ناظم الشریعه را آنالیز کنیم تا این کار را انجام دهیم.

برای برگزاری بازی تدارکاتی حق انتخاب نداریم، اما می خواهیم به مصاف تیمی برویم که به ما یاری کند

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا تیمی از قاره آسیا برای بازی تدارکاتی شاگردان ناظم الشریعه در نظر گرفته شده است یا سایر قاره ها، گفت: ترجیح می دهیم با تیم آسیایی بازی نکنیم، اما شرایط به گونه ای نیست که خودمان انتخاب کنیم. بسیاری از کشورها درگیر کرونا هستند و نمی توانند رفت و آمدی داشته باشند. محدودیت پروازی هم وجود دارد و ما خیلی حق انتخاب نداریم. با این حال کوشش می کنیم با تیمی بازی کنیم که به ما یاری کند، نه اینکه ما به آنها یاری کنیم.

کادر فنی تیم ملی، برنامه ای برای جایگزینی هاشم زاده ندارد

پرهیزکار درباره جایگزین محمد هاشم زاده در تیم فوتسال نیز توضیح داد: پس از اینکه هاشم زاده به یک باشگاه رفت، فعلاً کادر فنی برنامه ای برای جایگزینی او ندارد. اکنون حیدریان در کادر فنی تیم ملی فوتسال حضور دارد و تیم با او به تورنمنت ازبکستان رفت. اگر ناظم الشریعه احتیاج ببیند یک مربی جدید به مجموعه کادر فنی تیم ملی اضافه گردد، موضوع را پیگیری می کنیم، اما فرد خاصی مدنظر ما نیست.

فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، پاسخ قانع نماینده ای برای عدم برگزاری مسابقات به ما ندادند

وی در خصوص عدم صدور مجوزها برای برگزاری مسابقات فوتسال با وجود برگزاری بازی های رشته هایی چون کشتی و هندبال گفت: لیگ برتر باید برگزار گردد. ما جام ملت های آسیا و سپس جام جهانی را در پیش داریم و لیگ برتر حتماً باید برگزار گردد. سؤالم اینجاست چرا رشته هایی چون هندبال که درگیری بازیکنان بیشتر است، مجوز دارند و برگزار می شوند، اما هنوز مجوز فوتسال صادر نشده است. با وجود چندین مکاتبه با فدراسیون پزشکی ورزشی و وزارت بهداشت، هیچ پاسخ قانع نماینده ای برای عدم برگزاری لیگ به ما ندادند. قرار شد به وسیله وزارت ورزش، نامه ای در همین باره به وزارت بهداشت ارسال گردد.

امیدوارم وزارت بهداشت، شرایط فوتسال را درک کند

رئیس کمیته فوتسال با بیان اینکه بسیاری از اعضای جامعه فوتسال از راه این رشته امرار معاش می نمایند، به خبرنگاران گفت: امیدوارم وزارت بهداشت شرایط فوتسال را درک کند. با پروتکل های بسیار خوب و شدیدی که فصل گذشته را به انتها رساندیم، مسابقات سال جاری را برگزار می کنیم. اردوی تیم ملی با این پروتکل ها انجام شد و مشکل خاصی پیش نیامد. جام ملت های آسیا برای ما خیلی مهم است و مربیان تیم ملی باید بازیکنان را ارزیابی نمایند. امیدوارم با این مکاتبات به این نتیجه برسیم که لیگ ما در اولین فرصت برگزار و مشکل مربیان و بازیکنان حل گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1386

به "پرهیزکار: وزارت بهداشت پاسخ قانع کننده ای برای عدم برگزاری مسابقات به ما نداد، برای بازی های تدارکاتی حق انتخاب نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرهیزکار: وزارت بهداشت پاسخ قانع کننده ای برای عدم برگزاری مسابقات به ما نداد، برای بازی های تدارکاتی حق انتخاب نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید