کرونا در ژاپن هم قربانی گرفت

به گزارش اسلیم فا، یک زن 80 ساله مبتلا به ویروس ناشناخته کرونا در یکی از استان های واقع در نزدیکی توکیو پایتخت ژاپن جان خود را از دست داد.

کرونا در ژاپن هم قربانی گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک زن 80 ساله مبتلا به ویروس کرونا در استان کاناگاوا در نزدیکی توکیو پایتخت ژاپن جان خود را از دست داد و به اولین فردی در این کشور تبدیل شد که قربانی این ویروس ناشناخته شده است.

بنا به گزارش خبرگزاری ان اچ کی ژاپن، کاتسانوبو کاتو وزیر بهداشت ژاپن امروز (پنجشنبه) گفت که اولین شهروند ژاپنی مبتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

اعلام این خبر در حالی است که مقامات دولت چین امروز گفتند که تعداد تلفات مبتلایان به ویروس کرونا به 1310 نفر رسیده و مسئولان استان هوبی چین گفت که روز چهارشنبه 242 نفر در این استان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

جدیدترین اخبار مربوط به این ویروس کشنده حاکی از آن است که وزارت بهداشت سنگاپور نیز امروز هشت مورد جدید ابتلا به این ویروس را تأیید کرد که مجموع مبتلایان به کرونا در این شهر را به 58 تن افزایش داد.

آنطور که وزارت بهداشت سنگاپور گزارش نموده است، تمامی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا، سابقه سفر به چین را داشتند و 15 مورد ابتلا به این ویروس به طور کامل بهبودی یافته اند و از بیمارستان مرخص شده اند و 43 نفر به جامانده در بیمارستان تحت درمان هستند و حال هفت نفر از آنها وخیم اعلام شده و در بخش آی سی یو بستری هستند.

از طرف دیگر، شورای اتحادیه اروپا از کشورهای عضو درخواست کرد تا اقداماتی را در جهت تقویت همکاری در مورد این ویروس جدید انجام دهند.

رادیو ملی آمریکا (ان پی آر) نیز امروز گزارش کرد که در کشتی مسافربری دایموند پرینس که بعلت شیوع ویروس کرونا در ژاپن تحت قرنطینه نهاده شده است، ابتلای 44 نفر دیگر از مسافران این کشتی از جمله 29 تن از شهروندان ژاپنی به این ویروس ناشناخته مورد تأیید نهاده شده است.

گزارش ها حاکی از آن است که این کشتی مسافربری با سه هزار و 700 مسافر هفته گذشته در بندر یوکوهاما تحت قرنطینه نهاده شد و هم اکنون با تأیید ابتلای 44 نفر از مسافران به این ویروس، مجموع مبتلایان به این ویروس کشنده در این کشتی به 218 تن افزایش یافته است.

طبق گزارش شبکه تی آر تی، قرنطینه کشتی مسافربری دایموند پرینس تا 19 فوریه (30 بهمن ماه) ادامه خواهد داشت.

در پی افزایش تلفات ویروس کرونا به یکهزار و 310 نفر و مبتلایان به این ویروس به حدود 60 هزار نفر، دولت چین تدابیر خود برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس را افزایش داده است.

رسانه های محلی چین امروز همچنین گزارش کردند که جیانگ چائولیانگ دبیر و نماینده اول حزب کمونیست در استان هوبی و ما گواژانگ دبیر اول حزب کمونیست در ووهان از سمت های خود برکنار شدند.

یینگ یونگ شهردار شانگهای جایگزین چائولیانگ و وانگ ژونگلین دبیر اول حزب کمونیست در جینان قرار است مسئولیت این حزب را در ووهان برعهده بگیرد.

این ویروس جدید که هنوز در سازمان های مانند بهداشت جهانی یا سی.دی.سی نامی برای آن انتخاب نشده، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است.

این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید و یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد شد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 877

به "کرونا در ژاپن هم قربانی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در ژاپن هم قربانی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید