گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه

به گزارش اسلیم فا، وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه به صورت تلفنی در مورد موضوعات مختلف از جمله تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو، مسئله اوکراین و مسائل دوجانبه یحث و گفتگو کردند.

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا و سرگئی لاوروف همتای روسی وی روز پنج شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس بیانیه ای که وزارت امور خارجه آمریکا در مورد این گفتگوی تلفنی منتشر نموده، بلینکن و لاوروف در مورد تمدید معاهده استارت نو و احتیاج به معاهدات تسلیحاتی جدید که به گفته طرف آمریکایی همه سلاح های هسته ای روسیه و تهدیدات روزافزون از جانب چین را نیز پوشش دهد، بحث و گفتگو نموده اند.

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکاف موضوعات دیگری همچون مسائل اوکراین و گرجستان، ادعاهای آمریکا مبنی بر دخالات روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نیز مسئله آلکسی ناوالنی نیز جزو موضوعات مورد بحث میان بلینکن و لاوروف بوده است.

وزارت امور خارجه روسیه نیز طی بیانیه ای در مورد گفتگوی تلفنی لاوروف و بلینکن خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع آلکسی ناوالنی که از سوی بلینکن مطرح شد، وزیر امور خارجه [سرگئی لاوروف] نکاتی را در مورد ضرورت احترام به قوانین و نظام قضائی روسیه متذکر شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1549

به "گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید