3 ماده که سرطان را ضربه فنی می نمایند

به گزارش اسلیم فا، درحالی که بعضی افراد به لحاظ ژنتیکی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند، اما تحقیقات نشان می دهد که می توان تقریبا از 25 درصد موارد کلی ابتلا به این بیماری، تنها با انتخاب رژیم غذایی و تغذیه مناسب پیشگیری کرد.

3 ماده که سرطان را ضربه فنی می نمایند

غذاهای گیاهی سرشار از ترکیبات شیمیایی مفید موسوم به فیتوکمیکال هستند که از بدن در برابر آسیب تماشا، محافظت می نمایند. فیتوکمیکال ها فرآیندهایی را که محرک فراوری سلول های سرطانی در بدن هستند، مختل می نمایند. در عین حال رژیم های غذایی گیاهی سرشار از فیبر طبیعی و خوراکی هستند که نشان داده شده مصرف آن، خطر ابتلا به سرطان سینه و روده بزرگ را کاهش می دهد. خبرنگاران در این مطلب سه نمونه از مواد مفید در پیشگیری از سرطان را معرفی می نماید.

آنتی اکسیدان

این نوع از فیتوکمیکال ها از بدن در برابر آسیب سلولی محافظت می نمایند. سرطان زمانی ایجاد می گردد که DNA در سلول ها آسیب ببیند. این فرایند باعث می گردد سلول های غیرطبیعی به طور غیرقابل کنترلی تقسیم شوند و به بافت طبیعی بدن نفوذ نمایند.

بعضی از خوراکی های گیاهی که حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان هستند عبارتند از سیب با پوست، آووکادو، کنگرفرنگی، کلم قرمز، چای، آجیل و غلات.

کاروتنوئیدها

این ترکیبات محلول در چربی به طور طبیعی در بسیاری از میوه ها، غلات، روغن ها و سبزیجات مانند هویج، سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی، اسفناج، زردآلو، فلفل سبز و سبزیجات برگ دار وجود دارند. این مواد غذایی رنگدانه بالایی دارند و بنابراین توصیه می گردد غذاهای طبیعی قرمز، نارنجی، زرد و سبزرنگ را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. مصرف این کارتنوئیدها با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان، دژنراسیون ماکولا (نوعی آسیب چشمی بر اثر افزایش سن) و آب مروارید مرتبط هستند.

فیبر خوراکی گیاهی

رژیم های غذایی گیاهی بعلاوه سرشار از فیبر طبیعی و خوراکی هستند و مطالعات نشان داده که این ماده، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد و سطح انسولین را متعادل می نماید. یک مطالعه نشان داده است زنان جوانی که بیشترین رژیم غذایی غنی از فیبر را داشتند، 25 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه در آینده بودند. بعلاوه تحقیقات دیگر نشان می دهد که مصرف هر 10 گرم فیبر روزانه می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا 10 درصد کاهش دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ویتامینی که کمبودش باعث زودرنجی و مورمور دست و پا می گردد! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2170

به "3 ماده که سرطان را ضربه فنی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ماده که سرطان را ضربه فنی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید