باکو: از تجهیزات نظامی ترکیه در جنگ قره باغ استفاده می کنیم

به گزارش اسلیم فا، رئیس جمهور آذربایجان دخالت آنکارا در جنگ قره باغ را رد نموده و بیان کرد تنها از تجهیزات نظامی ترکیه استفاده می کنیم.

باکو: از تجهیزات نظامی ترکیه در جنگ قره باغ استفاده می کنیم

جهت دریافت خدمات طراحی پلان ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، الهام علی اف، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اعلام نمود ترکیه در مناقشه قره باغ دخالت ندارد. ما تنها از تجهیزات نظامی ترکیه در جنگ قره باغ استفاده می نماید که موضوعی غیرقابل انکار است.

بر این اساس، علی اف درباره تداوم خشونت ها در منطقه قره باغ به رغم اعلام آتش بس گفت: همه چیز به رفتار ارمنستان بستگی دارد. ما همیشه به مسئولیت ها و تعهدات مان متعهد بوده ایم.

وی گفت: تصمیمِ اعلام آتش بس به دلایل بشر محبت آمیز از طرف روسیه بود. تصمیمی که از آن حمایت کردیم، زیرا معتقدیم برای تبادل اجساد سربازان و گروگان ها و همچنین پیگیری مذاکرات تصمیم خوبی است. بر اساس اعلام مسکو، باید بعضی اصول در مذاکرات رعایت گردد. این همیشه موضع ما بوده است؛ اما ارمنی ها همیشه سعی نموده اند با تغییر قواعد در این فرایند اختلال ایجاد نمایند. این تغییرات از سوی ما و ریاست مشترک گروه مینسک رد شده است. از دو سال قبل و با به قدرت رسیدن دولتی جدید در ارمنستان، ارمنی ها چندین بار کوشش کردند به اصطلاح مقامات قره باغ را به میز مذاکرات دعوت نمایند و بدین ترتیب شکل آن را تغییر دهند.

وی اضافه کرد: از بیش از بیست سال قبل تا به امروز، مذاکرات میان ارمنی ها و آذربایجانی ها تحت نظارت گروه مینسک انجام می گردد. آنان کوشش می نمایند با دعوت از به اصطلاح مقامات قره باغ شکل این مذاکرات را تغییر دهند. ما آتش بس را رعایت می کنیم، اما همانگونه که می دانید ارمنی ها به شدت آن را نقض نموده اند و این فقط در گنجه نبوده است. حملاتی علیه غیرنظامیان در گنجه رخ داد که مثالی از سیاست تهاجمی آنان (ارمنستان) است. از سوی دیگر، آنان هر روز این آتش بس را نقض می نمایند. امروز صبح به من اطلاع دادند که بین هفت تا نه صبح، بیش از صد و پنجاه بار دو شهر تارتار و آغدام بمباران شدند و متاسفانه یک غیرنظامی در تارتار جانش را از دست داد.

علی اف توضیح داد: از زمان اعلام آتش بس، آذربایجان همه بمباران های خود را متوقف نموده است. ما هرگز عمدا به غیرنظامیان حمله نمی کنیم. ما فقط تاسیسات نظامی را هدف قرار می دهیم. اهداف ما به طور دقیق شناسایی شده اند و بنابراین فقط به اهدافی حمله می کنیم که تهدیدی برای اتباع و سربازان ما هستند. متاسفانه ارمنی ها تاکتیک متفاوتی دارند و سعی می نمایند تجیهزات نظامی خود را در وسط شهر ها مستقر نمایند، یعنی جایی که غیرنظامیان زندگی می نمایند؛ بنابراین می بایست از خود محافظت کنیم، اما از زمان آتش بس، به آن متعهد بوده ایم. ولی ارمنی ها آتش بس را نقض نموده اند و ما مجبور بوده ایم از خود واکنش نشان دهیم. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1281

به "باکو: از تجهیزات نظامی ترکیه در جنگ قره باغ استفاده می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکو: از تجهیزات نظامی ترکیه در جنگ قره باغ استفاده می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید