آیا پای کرونای لامبدا به ایران رسیده است؟، مقاومت گونه تازه کوید19 در برابر واکسن های موجود

به گزارش اسلیم فا، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: ویروس جهش یافته کرونا در نوع لامبدا مقدار سرایت پذیری بالاتری نسبت به انواع دیگر ویروس این بیماری دارد و نوجوانان و جوانان را بیشتر گرفتار می نماید.

آیا پای کرونای لامبدا به ایران رسیده است؟، مقاومت گونه تازه کوید19 در برابر واکسن های موجود

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران اظهار کرد: بستن مرزهای کشور برای عدم ورود افراد مبتلا به گونه تازه بیماری کوید 19 یک سری قواعد تکنیکال و مواردی از این قبیل دارد که باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و پیگیری گردد.

وی توضیح داد: در حال حاضر نوع تازه و جهش یافته بیماری کرونا یا همان لامبدا از مرزهای آمریکای لاتین عبور نموده و برخی دیگر از کشورهای اروپایی مثل فرانسه و ایتالیا هم آن را رصد نموده اند اما هنوز به وجه غالب در جهان نرسیده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: ویروس جهش یافته کرونا در نوع لامبدا اندازه سرایت پذیری بالاتری نسبت به انواع دیگر ویروس این بیماری دارد و نوجوانان و جوانان را بیشتر گرفتار می نماید.

مقاومت گونه تازه کوید19 در برابر واکسن های موجود

زالی تاکید نمود: از جمله علائم نوع جهش یافته کرونای لامبدا میتوان به علائم عصبی و گوارشی آن اشاره نمود که نسبت به گونه های پیشین کوید19 در مقابل واکسن های موجود هم مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

وی اضافه نمود: خوشبختانه تا کنون موردی از ابتلاء هیچ یک از هموطنان به نوع جهش یافته کرونا (لامبدا) در کشور گزارش نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1849

به "آیا پای کرونای لامبدا به ایران رسیده است؟، مقاومت گونه تازه کوید19 در برابر واکسن های موجود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پای کرونای لامبدا به ایران رسیده است؟، مقاومت گونه تازه کوید19 در برابر واکسن های موجود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید