اتحادیه اروپا: مذاکرات صلح شروع گردد، نبود دولت واحد در افغانستان مایه دلسردی است

به گزارش اسلیم فا، نماینده اتحاده اروپا اعلام با تاکید بر توافق سیاسی تمام طرف ها در افغانستان گفت که نبود دولت واحد در این کشور مایه دلسردی است و مذاکرات صلح باید شروع گردد.

اتحادیه اروپا: مذاکرات صلح شروع گردد، نبود دولت واحد در افغانستان مایه دلسردی است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نماینده اتحادیه اروپا در کابل از همه طرف ها در افغانستان خواست تا برای توافق سیاسی کوشش نمایند.

نمایندگی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اظهارداشت که فرایند مذاکرات صلح باید به زودی شروع گردد زیرا افغانستان با تداوم ناامنی و خطرات تازه بهداشی نیز روبرو است.

بیانیه تاکید نمود که نبود یک تیم واحد در دولت، سبب تضعیف نهادهای دموکراتیک می گردد و شرکای اروپایی افغانستان را نیز دلسرد می نماید.

به گزارش صدای آمریکا، رولاند کوبیا، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان نیز گفته است که صفحه انتخابات بسته شده است، این کشور به فصل جدید و ایجاد یک حکومت فراگیر برای پیشبرد امور صلح احتیاج دارد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان هنوز واکنشی نشان نداده است اما سه روز پیش دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اظهارداشت که مذاکرات دو طرف (اشرف غنی و عبدالله) جریان دارد.

اتحادیه اروپا دو هفته قبل نیز بیان کرد که هنوز حملات نظامی و تروریستی در افغانستان ادامه دارد در حالی که مردم این کشور بیش از هر زمان دیگری به آتش بس احتیاج دارند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز پیش از این در گفت وگوی جداگانه با اشرف غنی و عبدالله خواهان حل بحران سیاسی و جنجالهای انتخاباتی افغانستان شده بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1003

به "اتحادیه اروپا: مذاکرات صلح شروع گردد، نبود دولت واحد در افغانستان مایه دلسردی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: مذاکرات صلح شروع گردد، نبود دولت واحد در افغانستان مایه دلسردی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید