واکنش مجلس اروپا به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

به گزارش اسلیم فا، رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس اروپا در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان خواهان تشکیل نیروهای عملیاتی اروپایی به فرماندهی این اتحادیه شد.

واکنش مجلس اروپا به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا در واکنش به تصمیم آمریکا برای خروج بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان خواهان استقلال امنیتی بیشتر اروپا شده و گفت: اروپا باید حالا بیشتر به دفاع از خود فکر کند. تصمیم آمریکا برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان ما را مجبور به عمل می نماید.

این مقام مجلس اروپا تاکید نمود که اروپا باید حالا تعیین و دقیق عمل کند. به گفته وی تشکیل یک گروه عملیاتی اروپایی تحت فرماندهی اتحادیه اروپا باید حالا انجام شود.

وی در تبادل نظر با یک رسانه آلمانی تاکید نمود: ما اروپاییان باید بالاخره بیدار شویم. مهم نیست که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه پیش رود ؛ بهر حال آمریکا دیگر به نقش خود به عنوان پلیس جهانی باز نمی شود.

وبر این انتقاد که اروپا هزینه کمی برای دفاع از خود انجام می دهد را بجا دانسته و گفت: قید و شرط های مجلس آلمان می تواند در این راستا الگویی برای اروپا باشد. این بدین مفهوم است که نیروهای امنیتی اروپا تنها می توانند برای عملیاتی اعزام شوند که مجلس اروپا برای آن چراغ سبز نشان دهد.

مقامات آلمانی واکنش های انتقاد آمیزی به تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان نشان داده و درخواست هایی برای قطع همکاری های تسلیحاتی با واشنگتن مطرح شده است.

وزیر دفاع آمریکا چندی پیش بیان کرد بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، حدود 12 هزار نظامی آمریکایی خاک آلمان را ترک خواهند کرد که حدود 5600 نفر از آنها در دیگر کشورهای عضو ناتو مستقر خواهند شد.

مارک اسپر در مورد برنامه جابجایی بخشی از نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه ریزی یوکام [ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا] تقریباً 11900 نیروی نظامی از آلمان خارج خواهند شد و تعداد نیروها از 36 هزار نفر به 24 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

این تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با انتقادهای فراوانی روبرو شده و بحث های زیادی را در دولت ائتلافی آلمان درباره چگونگی واکنش در برابر این تصمیم ترامپ ایجاد نموده است.

ایالت های بایرن، بادن-وورتمبرگ و راینلند -فالتز آلمان بخصوص تحت تاثیر این تصمیم ترامپ قرار می گیرند. قرار است مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا از آلمان به مونس بلژیک منتقل شود. یکی از مقرهای نظامی ناتو در حال حاضر در این منطقه قرار گرفته است.

احتمالا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مرکز فرماندهی آفریقا هم از اشتوتگارت آلمان به جای دیگری منتقل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1215

به "واکنش مجلس اروپا به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مجلس اروپا به تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید