اگر کرونا دارید، زنجبیل و دارچین نخورید

به گزارش اسلیم فا، مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مصرف زنجبیل و دارچین برای مبتلایان به کرونا مناسب نیست اگرچه این ادویه ها به خاطر طبع گرمشان اثر پیشگیرانه دارد اما در زمان ابتلا به کرونا به دلیل مسائل ریوی و تنفسی مصرف آن ها توصیه نمی گردد و نباید استفاده گردد.

اگر کرونا دارید، زنجبیل و دارچین نخورید

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، مریم جوادی در تبادل نظر با ایسنا با اشاره به تغذیه مبتلایان به کرونا در منزل، توضیح داد: در دوران ابتلا به کرونا سیستم ایمنی افراد مبتلا ضعیف می گردد بنابراین با بهبود سبک زندگی و با تأکید بر تغذیه صحیح و خواب کافی می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری کرد، در این میان با توجه به این که بعضی از افراد مبتلابه کرونا به مدت دو هفته در منزل بستری و قرنطینه هستند بایدها و نبایدهای تغذیه ای اهمیت بالایی دارد.

وی اضافه نمود: در روزهای ابتدایی ابتلا به کرونا فرد دچار بی اشتهایی می گردد و تمایل به خوردن غذا در فرد کاهش می یابد در نتیجه شاهد کاهش وزن وی خواهیم بود، برای جلوگیری از کاهش وزن مبتلایان، اطرافیان باید به تغذیه بیماران توجه و مبتلایان به کرونا را مانند کودکی تصور نمایند که هر ساعت احتیاج به خوردن تغذیه دارد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در طول روز باید هر ساعت، مقداری سوپ به فرد مبتلا داده گردد، توجه کنیم که فرد تمایلی به خوردن ندارد بنابراین در هر وعده نمی تواند یک کاسه سوپ بخورد بلکه باید سوپ در حجم کم و در ساعت های متوالی به وی داده گردد، همچنین در سه روز اول ابتلا که فرد شرایط مساعدی ندارد حتماً پیشنهاد می گردد که سوپ را با دستگاه خردکن یا مخلوط کن به ریزترین حالت ممکن تبدیل کنید و با نی به فرد بدهید.

وی اعلام کرد: انواع سوپ مثل سبزیجات، جو، ورمیشل و سیب زمینی برای این افراد مفید است، آب گوشت، سبزی، میوه له شده نیز برای سه روز اول توصیه می گردد، همچنین برای تقویت فرد مبتلا می توان از جوانه گندم، عدس و ماش استفاده کرد، برای تهیه جوانه مانند سبزه عید عمل کنید اما اجازه ندهید که گندم یا جو سبز گردد بلکه همان جوانه را باید مصرف کرد.

جوادی یادآور شد: اگر فرد تمایل به مصرف شیرینی دارد می تواند عسل و شیره انگور را همراه با آب ولرم مصرف کند، همچنین مصرف زیتون، روغن زیتون، نان کنجدی، پوره بادام، نان به همراه سیاه دانه در این ایام توصیه می گردد، در تغذیه مبتلایان به کرونا توجه داشته باشید که مصرف گوشت قرمز را کاهش دهید اما می توان مرغ و تخم مرغ مصرف کرد همچنین می توان ماهی را بدون روغن پخته و به همراه برنج مصرف کنید.

وی تأکید کرد: برای نوشیدنی نیز توجه داشته باشید که نوشیدنی حتماً باید ولرم باشد می توان از آب ولرم، چای، چای سیب، چای به و چای سبز استفاده کرد، مصرف خودسرانه دم نوش درست نیست فرد مبتلا به کرونا سیستم ایمنی آسیب دیده دارد و اگر دمنوشی بدون مشورت با پزشک استفاده گردد ممکن است براثر تداخل دارویی مسائلی را برای فرد ایجاد کند، دم نوش ها ممکن است به خودی خود تأثیر مثبتی داشته باشند اما گاهی تداخل آن با یکدیگر یا تداخل دارویی آثار سویی برای بیمار دارد.

مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: بعد از گذشت سه روز فرد تقریباً اشتها دارد و می توانیم از انواع فرنی، سوپ و آش استفاده کنیم، باید توجه کنیم که مصرف زنجبیل و دارچین در این ایام مناسب نیست اگرچه این ادویه ها به خاطر طبع گرمشان اثر پیشگیرانه دارد اما در زمان ابتلا به کرونا به دلیل مسائل ریوی و تنفسی مصرف آن ها اصلاً توصیه نمی گردد و نباید استفاده گردد.

وی توضیح داد: انجمن متخصصین غدد سال گذشته با صدور دستورالعملی تأکید کردند هر عظیم سال در ماه و افراد زیر 12 سال هر دو ماه یک بار یک مکمل 50 هزار واحدی ویتامین D مصرف نمایند، می توان گفت این مکمل در درمان کرونا نیز تأثیر مثبت دارد.

جوادی اظهار کرد: استعمال سیگار و مصرف ادویه تند، غذاهای چرب، فست فود و شیرینی نیز در این ایام به شدت ممنوع است، در نهایت افراد با داشتن آرامش خاطر، استراحت و خوابی کافی در کنار تغذیه مناسب می توانند زودتر به بهبودی برسند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1387

به "اگر کرونا دارید، زنجبیل و دارچین نخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر کرونا دارید، زنجبیل و دارچین نخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید