برون سپاری فعالیت های تحقیقاتی صنعت نفت و گاز لازم است، فعالیت دانشگاه فراوری محصول نیست

به گزارش اسلیم فا، سورنا ستاری گفت: در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، برون سپاری فعالیت های تحقیقی صنعت نفت و گاز لازم است.

برون سپاری فعالیت های تحقیقاتی صنعت نفت و گاز لازم است، فعالیت دانشگاه فراوری محصول نیست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دانش آموزان در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

گزارش ،، به سورنا ستاری بعدازظهر شنبه در نشست ستاد اقتصاد رونق فراوری و اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر در عسلویه گفت: در راستای برون سپاری فعالیت های تحقیقاتی صنعت نفت و گاز این معاونت از این فعالیت ها حمایت می نماید.

او با تأکید بر توسعه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان بیان نمود: برای تسریع در فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان، صنعت نفت و گاز باید فعالیت های تحقیقی خود را برون سپاری کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به جبران عقب ماندگی فعالیت تحقیقاتی در حوزه نفت و گاز بیان نمود: این نقص بر ما وارد است که در حوزه علم و فناوری صنعت نفت و گاز کمتر توجه شده که باید آن جبران کنیم.

ستاری اضافه نمود: اینکه گفته می گردد فناوری را بخریم زاییده عقل اقتصاد نفتی است چراکه فناوری یادگرفتنی و فراگیری دانش و علم و تبدیل علم به ثروت است.

او اضافه نمود: فعالیت دانشگاه فراوری محصول نیست، هیچ دانشگاهی محصول از جمله دارو یا موتور الکتریکی فراوری نمی نماید بلکه این فعالیت ها بر عهده شرکت های دانش بنیان است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور محصول را نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی مطرح کرد و گفت: بخش خصوصی سرمایه گذاری می نماید و محصولی از آن فراوری و عرضه می گردد.

او گفت: منطقه پارس جنوبی نشان از عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه علمی، فراوریی و صنعتی است و توسعه عسلویه و پارس جنوبی افتخاری برای کشور و نظام اسلامی ایران است.

ستاری بابیان اینکه در صنعت طراحی و ماشین سازی صورت می گیرد، گفت: برای اجرای صنعت در عرصه های موردنظر باید دانش آن وجود داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با تأکید بر توجه بیشتر به پژوهش و حمایت از شرکت های دانش بنیان گفت: مشکل فعالیت های پژوهشی، پول و اعتبار اقتصادی نیست و پژوهش به صدقه دادن کسی احتیاج ندارد بلکه باید در اهمیت پژوهش کارهای بیشتری انجام گردد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 851

به "برون سپاری فعالیت های تحقیقاتی صنعت نفت و گاز لازم است، فعالیت دانشگاه فراوری محصول نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برون سپاری فعالیت های تحقیقاتی صنعت نفت و گاز لازم است، فعالیت دانشگاه فراوری محصول نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید