دعوت از هیات تجاری چین به آمریکا

به گزارش اسلیم فا، لیو خه معاون نخست وزیر چین و مسئول گفت و گوهای تجاری چین و آمریکا در راس هیاتی بلند پایه برای برگزاری سیزدهمین دور مذاکرات راهی واشنگتن می گردد.

دعوت از هیات تجاری چین به آمریکا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

هیات تجاری چین

شینهوا روز سه شنبه گزارش کرد قرار است لیو خه در این نشست که روزهای 10 و 11 اکتبر امسال (18 و 19 مهر 1398) برگزار می گردد با رابرت لایتیزر مذاکره نماینده تجاری و استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در قالب دور جدید مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور دیدار کند.

وزیر بازرگانی، رییس بانک مرکزی، معاون کمیته ملی توسعه و اصلاحات، معاون دفتر اقتصادی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون وزیر دارایی، معاون وزیر خارجه، معاون وزیر صنایع، معاون دفتر کشاورزی کمیته مرکزی حزب کمونیست، معاون وزیر کشاورزی و امور روستایی و معاون نماینده مذاکرات بین المللی تجاری چین اعضای هیات بلندپایه چین هستند که لیوخه را در این سفر همراهی می نمایند.

آمریکا

از شروع مذاکرات تجاری چین و آمریکا از فوریه سال 2018 (بهمن 96) به این سو، دو کشور در 12 نشست دو جانبه درباره اکثر مسایل مورد اختلاف به توافق رسیدند اما مذاکرات بارها به خاطر عهدشکنی آمریکا دچار فراز و نشیب شد.

ماه مارس سال 2018 (اسفند 96) یعنی یک ماه پس از شروع مذاکرات تجاری دو کشور، دولت آمریکا گزارش بازرسی 301 علیه کالاهای چینی را منتشر و بیان کرد 25 درصد بر تعرفه گمرکی 50 میلیارد دلاری کالای چینی می افزاید.

بازرگانی

بر اساس این گزارش در ماه مه 2018 (اردیبهشت 97)، یعنی فقط 10 روز پس از صدور بیانیه مشترک دو کشور مبنی بر عدم جنگ تجاری، دولت آمریکا بر خلاف این توافق، ادامه اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی را بیان کرد.

در ماه مه سال 2019 (اردیبهشت 98) آمریکا غیرمسئولانه چین را به عقب نشینی از موضع پیشین متهم و بیان کرد تعرفه گمرکی بر 200 میلیارد دلار کالای چینی را که قبلاً به 10 درصد ارتقاء داده بود، به 25 درصد افزایش می دهد و مراحل افزایش تعرفه گمرکی 300 میلیارد دلاری کالای چینی باقی مانده را شروع می نماید چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی 120 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال نموده است.

دوازدهمین و تازه ترین دور مذاکرات تجاری دو کشور روزهای 9 و 10 مرداد امسال بدون نتیجه در شانگهای برگزار گردید بعد از این مذاکرات بود که آمریکا تصمیم گرفت بر 300 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین و پکن هم بر 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه جدید اعمال نمایند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 421

به "دعوت از هیات تجاری چین به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت از هیات تجاری چین به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید