فارس من، برگزاری امتحانات غیر حضوری در دانشگاه های مادر استانی

به گزارش اسلیم فا، با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا کلاس های دانشگاهی به صورت آنلاین در حال برگزاری است و زمان برگزاری امتحانات انتها ترم نزدیک است دانشگاه ها معتقدند که امتحانات باید به صورت حضوری برگزار گردد اما اگر شرایط کشور اجازه حضور دانشجویان در دانشگاه ها را نداد امتحانات باید در دانشگاه های مادر استانی برگزار گردد.

فارس من، برگزاری امتحانات غیر حضوری در دانشگاه های مادر استانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند به وسیله آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح نمایند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری نموده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت نمایند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع برگزاری امتحانات دانشگاه ها به صورت آنلاین را مطرح نموده و از خبرنگاران خواهان گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

دانشجویان برای تشخیص هویت به نزدیک ترین دانشگاه محل سکونت خود بروند

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در این باره به خبرنگار می گوید: برای برگزاری امتحانات غیرحضوری تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. دانشگاه برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری برنامه ریزی نموده است ولی به هر دلیلی که شرایط کشور اجازه حضور دانشجویان در دانشگاه را ندهد قطعا امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

وی ادامه می دهد: ولی برگزاری امتحانات غیرحضوری برای دانشجویان به وسیله موبایل شخصی یا ارتباط از منزل با سیستم قطعا اجرایی نخواهد شد؛ بلکه دانشجویان برای تشخیص هویت باید به دانشگاه پیغام نور و دانشگاه آزاد اسلامی شهر مورد نظر بروند و هماهنگی های اولیه انجام گردد تا از سیستم این دانشگاه ها برای پاسخ دادن به سوالات استاد استفاده نمایند.

ذاکری می گوید: برگزاری چنین امتحاناتی ترکیبی از الکترونیک و حضور است؛ منتهی الزاما نه حضور در تهران بلکه در نزدیک ترین واحد به محل اقامت دانشجو است.

قطعاً امتحانات را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد

و اما احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر می گوید تا از شرایطی که به دلیل ویروس کرونا به وجود آمده مطمئن نشویم دانشگاه را باز نمی کنیم. برگزاری امتحانات به صورت آنلاین معنی ندارد و ما قطعا امتحانات را به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد. اگر بازگشایی دانشگاه ها حتی تا مرداد ماه هم به طول بیانجامد با دانشگاه های شهرستان هماهنگ می کنیم تا امتحانات را برگزار نمایند و دانشجویانی هم که در تهران هستند با فراهم کردن شرایط و امکانات امتحاناتشان را به صورت حضوری بدهند.

رئیس دانشگاه امبیرکبیر می گوید: به هیچ عنوان پروژه های کارشناسی ارشد و دکتری به صورت غیر حضوری برگزار نخواهد شد. برای برگزاری امتحانات استانداردهایی وجود دارد که باید رعایت گردد ما نمی توانیم صرفا به خاطر اینکه رفع تکلیف کنیم امتحان برگزار کنیم.

کوشش کردیم برخی دروس به صورت ترکیبی ارائه گردد

در ادامه گفت وگویی با محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف داشتیم که وی نیز در این باره به خبرنگار می گوید: در حال حاضر تصمیم قطعی در این مورد نداریم و نظر اصلی باید با نظر ستاد مقابله با کرونا گرفته گردد. در حالت عادی ترم جاری باید 18 خرداد تمام می شد، اما با توجه به اینکه دروس به صورت مجازی ارائه می گردد تصمیم بر این شد تا کلاس ها تا اول تیرماه تمدید گردد تا در این دو هفته دانشجویان بتوانند رفع اشکال نمایند و جبران دروسی که به صورت مجازی برگزار می شده را داشته باشند و چنانچه اگر دانشگاه ها در طول این مدت زمان بازگشایی شدند بتوانیم به صورت فشرده دروس عملی و آزمایشگاهی را بخصوص برای دانشجویانی که باید فارغ التحصیل شوند داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف می افزاید: کوشش کردیم برخی از دروس به صورت ترکیبی ارائه گردد و برای دروس کارگاهی ویدئوهایی پر کردیم و به دانشجویان ارسال کردیم تا بتوانیم بعد از حضور دانشجویان در دانشگاه برای تمدید ترم مدت زمان کوتاه تری را سپری کنیم. در حال حاضر امتحانات میان ترم و کوئیزهایی که اساتید برای دروس مختلف در نظر گرفته اند به صورت آنلاین برگزار می گردد. عده ای از دانشجویان از امتحانات راضی هستند؛ البته در این بین دانشجویانی هم هستند که از این روش ناراضی هستند ولی در کل امتحانات میان ترم دانشگاه در بسیاری از دروس به صورت آنلاین برگزار می گردد.

وی می گوید: تصمیم بر این است که اگر مسائل پیش رو بر اثر ویروس کرونا رفع گردد بتوانیم امتحانات نهایی سرانجام ترم را به صورت حضوری برگزار کنیم. امتحانات از هفتم تیرماه به مدت سه هفته آغاز خواهد شد و تصمیم داریم طول مدت زمان امتحانات سرانجام ترم که در حال عادی دو هفته بوده را به سه هفته افزایش دهیم تا فاصله امتحانات مقداری بیشتر گردد و با رعایت فاصله اجتماعی کلاس های عظیم را برای برگزاری امتحانات تخصیص بدهیم که نظر ستاد ملی مقابله با کرونا برای حضور دانشجویان در دانشگاه ها احتیاج است تا تصمیم نهایی گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1053

به "فارس من، برگزاری امتحانات غیر حضوری در دانشگاه های مادر استانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، برگزاری امتحانات غیر حضوری در دانشگاه های مادر استانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید