وزیر خارجه عراق به مسکو سفر می نماید

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق از سفر قریب الوقوع خود به مسکو پایتخت روسیه اطلاع داد. وی تأکید کرد که سفر مذکور روز چهارشنبه هفته جاری انجام می گردد.

وزیر خارجه عراق به مسکو سفر می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

بر اساس این گزارش، قرار است سفر وزیر خارجه عراق به مسکو 2 روز به طول بینجامد. وی در جریان این سفر در مورد تقویت روابط با مسکو در عرصه های مختلف سیاسی، مالی و نظامی تبادل نظر خواهد نمود.

وزیر خارجه عراق در مورد این سفر تأکید نموده است که به دعوت سرگئی لاوروف همتای روسی خود میخواهد به مسکو سفر کند. وی عنوان نموده است که در این سفر با مقامات عالیرتبه روسی ملاقات و تبادل نظر خواهد نمود.

سفر وزیر خارجه عراق به روسیه در حالی انجام می گردد که کارشکنی های آمریکا در جهت خریداری سامانه اس 300 از روسیه توسط عراق، ادامه دارد. به همین دلیل، علی الغانمی عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفت که آمریکایی ها همچنان مانع خرید سامانه دفاع موشکی اس 300 روسیه توسط بغداد می شوند.

وی اضافه نمود: خرید سامانه های دفاع هوایی اس 300 روسیه برای پاسداری از حریم هوایی عراق مهم است اما آمریکایی ها مانع آن می شوند. این نماینده عراقی بیان نمود: همه کشورها برای حفظ و گسترش امنیت ملی خود سامانه های پیشرفته را خریداری نموده اند و ما برای پاسداری از مرزها احتیاج به این سامانه های پیشرفته داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1404

به "وزیر خارجه عراق به مسکو سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عراق به مسکو سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید